Aj keď sa hovorí a píše, že novšie autá v porovnaní so staršími nič nevydržia, realita je samozrejme iná. Stačí pravidelná a poctivá údržba a aj tie najnovšie modely sa môžu dožiť vysokých kilometrových nájazdov. Podobný prípad je aj táto konkrétne Octavia.

Aj keď som videl na predaj auto s vyšším nájazdom (viac ako 600 tisíc km), už som ho v inzercii nestihol. Toto konkrétne však stále v deň písania článku na predaj bolo. Ide o Octaviu štvrtej generácie s rokom výroby 12/2020, teda nemá ani 5 rokov a na prvej STK bola pred približne 9 mesiacmi. To ale nemení nič na tom, že za ten čas stihol majiteľ na nej najazdiť viac ako 550 tisíc kilometrov.

Pod kapotou TDI

A i keď fotky znesú veľa, treba uznať, že na prvý pohľad vozidlo vôbec nevyzerá zle, ba naopak. Na fotkách je dokonca vidieť aj stav bočnice predného sedadla a ak by niekto auto „stiahol“ na 150 tisíc km, asi by si to laik nevšimol.

Každý mesiac toto auto najazdilo necelých 10 tisíc kilometrov, ročne takmer 120 tisíc. Pod prednou kapotou je najbežnejší motor, teda 2.0 TDI generácie EA288 evo s maximálnym výkonom 110 kW (150 koní), spojený so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Z inzerátu sa toho viac nedozvieme, auto je na predaj v Dánsku. Nájazdu je prispôsobená aj cena, ktorá je nižšia voči autám s polovičným nájazdom.

zdroj: mobile.de