O pohon sa stará elektromotor, ktorý nemá energiu z batérií, ale vodíkových palivových článkov. Výkon elektromotora je 113 kW a krútiaci moment 335 Nm. Zrýchlenie z 0 - 96 km/h (60 mph) zvládne za primeraných 9 sekúnd. Rozmerovo je Mirai väčšia, než by som čakal. Má dĺžku 4,89 m, šírku 1,8 m a výška 1,5 m. Tankovanie by nemalo trvať dlhšie ako 5 minút a dojazd by mal byť až 500 kilometrov.

Problém bude, samozrejme, s počtom staníc, kde sa dá vodík tankovať. No Toyota pracuje na zväčšení počtov takýchto staníc. Zrealizovanie projektu ale niečo stojí a niekedy na ňom automobilky prerobia nemalá peniaze. Tak je to aj v tomto prípade. Strata má byť na každom predanom modeli údajne až 80 000 €. Pritom cena v prepočte od 46 000 € vôbec nie je málo. Predaj v Amerike by mohol byť ale slušný, keďže na auto je dotácia vo výške 10 500 €. Auto by sa malo začať v Japonsku predávať okolo apríla budúceho roku. V Európe a Spojených Štátoch niekedy v lete 2015.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ak sa na podobný druh vozidla náhodou tešíte aj vy, najbližšia vodíková "čerpačka" je vo Viedni a druhá v Prahe. Nateraz. Kým by sa však autá tohto druhu dostanu do predaja k nám, môže to byť inak, aj keď určite ich v dohľadnej dobe nebude ani toľko ako máme aktuálne elektrických nabíjačiek, ktorých je tiež málo.