Zatiaľ čo prvotné termíny hovorili aj o jari 2024, posledné mesiace sa skloňoval len nepresný dátum, jeseň alebo koniec roka 2025. Dnes už poznáme presný termín. Prví motoristi sa po tomto úseku s najdlhšou estakádou na Slovensku prevezú 20. novembra 2025, teda už o necelý mesiac.
Aj keď sa všade píše o odbremenení obcí, tento konkrétny úsek presunie tranzitnú dorpavu z cesty I/16 len v extraviláne, žiadnou obcou totiž medzi týmito dvomi donedávna používanými zjazdmi motoristi neprechádzali (krátky úsek Kriváňa je naozaj na pár metroch). Treba ale dodať, že údolie Krivánskeho potoka je úsek cesty, kde sa prakticky nedalo obiehať a sú tu k tomu dve odbočky na dediny Píla a Podkriváň.
Čo ešte môžu tento rok otvoriť?
Dominantou stavby je estakáda, ktorá sa dvíha až do výšky 45 metrov, vedie vozovku prakticky vo výške korún stromov, odkiaľ si aj od mnohých vyslúžila takýto názov. Nedávno tu prebiehali záťažové skúšky, ktoré neodhalili žiadne závažné chyby a preto aj NDS pristúpila k tomu, že potvrdila finálny dátum otvorenia celej stavby. Po tomto diele už v roku 2025 bude prinajlepšom otvorený len úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové. Obchvat Ružomberka je kvôli novému zosuvu odsunutý na začiatok budúceho roka a dostavba križovatky D1/D4 v jej plnom profile sa zatiaľ veľmi nečrtá (kto tade jazdí denne, vidí ešte chýbajúce mostné objekty, ktoré dobudovať za dva mesiace bude dosť nepravdepodobné), i keď nechajme sa prekvapiť.
zdroj: Sobotnik