Kia patrí k automobilkám, ktoré v Európe síce rýchlo rozširujú ponuku elektromobilov, zároveň ale stále nezabúdajú ani na zákazníkov, ktorým tento typ pohonu nevyhovuje cenou, vlastnosťami či kombináciou oboch faktorov.

Aj preto sa kórejská značka rozhodla nahradiť model Ceed nielen elektrickým na Slovensku vyrábaným modelom EV4, ale súčasne s ním začala na starý kontinent z Mexika dovážať hatchback K4 pre zmenu poháňaný výlučne spaľovacími motormi.

Skoro o polovicu lacnejšia ako EV4

Auto sme si predstavovali už viackrát, tak sa poďme rovno pozrieť na to, čo nájdete v slovenskom cenníku.

Kým sesterská EV4 začína na hranici 39 690 eur a v najdrahšej verzii vás bez príplatkov vyjde až na 54 190 eur, v prípade K4 je miestny importér o dosť skromnejší. Základ stojí len 20 790 eur, aj keď za tieto peniaze dostanete iba litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 115 koní a šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

V základe len manuálna klimatizácia

Prvá výbava Silver nevyzerá najhoršie, veď posúďte sami. Bez doplácania máte kompletne diódové svetlá, bezkľúčový prístup i štartovanie, predné i zadné parkovacie senzory so zadnou kamerou, tónované okná, elektricky ovládané, vyhrievané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá a 16-palcové hliníkové disky.

V kabíne nájdete síce len manuálnu klimatizáciu, ale máte k nej tiež 12,3-palcový dotykový displej s navigáciou, bezdrôtové pripojenie pre Android i iPhone, všetky štyri okná v elektrike, niekoľko konektorov USB C vpredu a vzadu, šesť reproduktorov, prednú i zadnú lakťovú opierku, kožou potiahnutú hlavicu radiacej páky a koženkou čalúnený volant či výškovo nastaviteľné predné sedadlá.

Liter s automatom vždy mild-hybrid

Ak si objednáte 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, dáte za auto 23 190 eur a v cene máte už i mild-hybridnú techniku, ktorá minimálne na papieri zníži spotrebu zo 5,7 až 6,0 na 5,6 až 5,8 l/100 km. Ak túžite po výkonnejšej jednotke pod kapotou, ide to. Za 23 990 eur máte Kiu K4 1.6 T-GDi Silver s automatom a výkonom 150 koní.

Ďalší stupeň výbavy – Gold, rozširuje základný Silver o monitorovanie slepých uhlov a asistentami kontrolujúcimi priestor napríklad pri cúvaní, nechýba už ani dažďový senzor, vyhrievané predné sedadlá aj s volantom, predné okná dostanú bezpečnostnú poistku proti privretiu, na zadnej strane predných operadiel nájdete odkladacie vrecká, klimatizácia je už automatická a k tomu dvojzónová, vodič dostane 5,3-palcový digitálny prístrojový panel, elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo či výduchy aj pre sediaci vzadu. Za koľko? Trojvalec s manuálom za 22 690 eur, s dvojspojkou 25 090 eur a štvorvalec vychádza na podobných 25 890 eur.

1.6 aj v silnejšom prevedení

Nasleduje Sport, ktorý nie je dostupný s manuálom, ale na druhej strane pridáva kone. Nie v základe, ten stojí 27 090 a ide opäť o „liter“ s výkonom 115 koní, ale jedna-šestka je dostupná v dvoch verziách. Slabšia má štandardných 150 koní a stojí 27 890 eur, výkonnejšia ponúka 180 koní a vychádza na 28 890 eur.

Táto výbava má navyše lepšie diódové svetlá aj s hmlovkami, 17-palcové hliníkové disky, kryty vonkajších spätných zrkadiel lakované čiernou, chrómové lišty pod bočnými oknami, vizuálny paket GT-Line a vylepšený interiér. V ňom dostanete indukčnú nabíjačku pre mobily, hliníkové pedále, sedadlá čalúnené kombináciou látka-koženka, čierny strop, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča aj bedrovou opierkou, športový volant, páčky radenia pod volantom alebo detskú elektrickú poistku s asistentom zvyšujúcim bezpečnosť pri vystupovaní.

Najvyšším stupňom je potom GT-Line, ktorý k Sportu prihodí detekciu chodcov pri cúvaní, zobrazovanie mŕtvych uhlov na obrazovke palubného počítača, 18-palcové hliníkové kolesá, bočné parkovacie senzory a 360-stupňový kamerový výstup, head-up displej, ambientné osvetlenie a audio Harman Kardon s 8 reproduktormi. V tomto prípade to máte za 30 590 alebo 31 590 eur, ale to už hovoríme len o výkonnejších štvorvalcov. Liter ako GT-Line neobjednáte.

A ešte je tu jedna možnosť. Výbava Platinum, ktorá je ale nadstavbou stupňa Gold a nie Sport a dostupná je vo všetkých štyroch verziách: 1.0 T-GDi za 25 190 eur, s automatom vyjde na 27 590 eur, 1.6 T-GDi (150 koní) stojí 28 390 eur a 180-koňové prevedenie 29 390 eur. Nájdete v nej ambientné osvetlenie, lepšie LED, spomínaný Harman Kardon, indukčnú nabíjačku, čalúnenie umelou kožou, opäť elektrické nastavovanie sedačky vodiča a alumíniové sedemnástky.

zdroj: Kia