Volkswagen W12 Syncro mal 420 k
Zdroje zo zákulisia automobilky priniesli veľmi zaujímavé informácie. Volkswagen chce postaviť ekologický solárny supercar. Vsadili na hybridnú technológiu, ktorá ale bude fungovať opačne ako sme zvyknutý. Do každého kolesa umiestnia elektromotor. Elektromotory, ktoré budú poháňať predné kolesá vraj poskytnú spolu 700 k, čo je 350 k na koleso a v prípade zadných motorov to bude ešte viac. Tam sa výkon má pohybovať na úrovni 400 k na koleso. Nový supercar teda bude mať neuveriteľných 1500 k!
VW vyvíja nový supercar s výkonom 1500 k, kolesá budú poháňať elektromotory a batérie bude dobíjať spaľovacími trojvalcami TSI, rekuperáciou pri brzdení, solárnymi panelmi a elektronickým smogom.
Elektromotory budú brať šťavu z batérií, ktoré umiestnia do podlahy auta. Zabezpečia tým veľmi nízke ťažisko. Lenže čisto na batérie by auto ďaleko nezašlo. Zdroj z prostredia automobilky hovorí, že podľa ich výpočtov by to bolo asi len 250 km. Batérie preto musia stále dobíjať a to urobia hneď niekoľkými spôsobmi. Dva trojvalcové motory TSI majú za úlohu výrazne predĺžiť dojazd, zatiaľ však nevieme o koľko kilometrov. Ďalším zdrojom energie budú solárne panely na streche, kapote a kryte motora.
Solárny supercar, ako ho videl Peter Wilkins v roku 2010
Bezdrôtové nabíjanie
Supercar príde a s úplne novou technológiou bezdrôtového dobíjania, ktorá má využívať elektronický smog v mestách. V princípe to bude fungovať takto: keď auto zistí, že je v meste a má vo svojom okolí veľmi veľa elektrických signálov. Pomocou sústavy antén natiahnutých pod celou karosériou bude signály prímať a ich energiou potom dobíjať batérie. Samozrejmosťou je rekuperácia pri brzdení.
Volkswagen by mal nový štúdiu supercaru predstaviť na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Auto by sa malo dostať do medzi zákazníkov, automobilka plánuje veľmi obmedzenú sériu štyroch kusov s cenovkou vyše 2,5 milióna eur.
Zdroj: automotorblog.com