Na rozdiel od Peugeotu 2008 oba Citroëny svoju tvár nezmenili, takže v tomto prípade ide len o technologický facelift. A vlastne ani to nie je stopercentná pravda. Francúzi totiž pôvodnú verziu s výkonom 136 koní, krútiacim momentom 260 Nm a baterkou s kapacitou 50 kWh nechávajú vo výrobe a bude dostupná ako lacnejšia alternatíva novej elektrickej verzie.

Tá ponúkne elektromotor s výkonom zvýšeným na 156 koní, 260 newtonmetrov ostáva a do okruhu je zapojený nový akumulátor s vyššou energetickou hustotou a nepatrne zvýšenou kapacitou na 54 kWh.

Citroën tvrdí, že nová baterka má síce len o 4 kWh viac, ale v priemere predlžuje dojazd oboch modelov o 17 percent vďaka lepšej kvapalinovej tepelnej regulácii, štandardne dodávaného tepelného čerpadla a iné je tiež jej chemické zloženie.

Zatiaľ čo doterajšie články kombinovali nikel, mangán a kobalt v pomere 60:20:20 percent, prepracovaná vysokonapäťová verzia využíva pomer rovnakých prvkov v pomere 80:10:10. Automobilka tvrdí, že práve táto zmena im pomohla zvýšiť energetickú hustotu a zároveň predĺžiť životnosť akumulátora, konkrétne číslo ale neuvádza.

Zdokonalený pohon je podpísaný tiež pod vylepšenou spotrebou, ktorá by sa mala pohybovať okolo 12 kWh/100 km. Je to tiež zásluha výkonnejšieho elektromotora s účinnejšou rekuperáciou, takže v závislosti na konkrétnej karosárskej verzii a jej výbave sa konštruktérom podarilo predĺžiť dojazd modelov ë-C4 a ë-C4 X podľa metodiky WLTP z 360 na 415 až 421 kilometrov.

Obom autám ostáva na palube štandardná nabíjačka s výkonom 7,4 kW, ktorú môžete za príplatok vybaviť silnejšou s 11 kW. A vozidlá potom zvládnu jednosmerné nabíjačky s maximálnym výkonom 100 kW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Citroën