Manažér z Porsche Meschke tvrdí, že európsky zákaz spaľovákov by sa mohol oneskoriť a odložiť. Nešlo by o prvý takýto prípad. Napríklad Veľká Británia bola nútená taktiež prepracovať svoje ambiciózne plány a koniec predaja nových áut s klasickým motorom posunula o päť rokov - z pôvodného roku 2030 na 2035.

„Práve okolo konca spaľovacích motorov je veľa diskusií,“ zhodnotil Meschke a dodal: "Myslím, že by sa to mohlo oneskoriť." Pravdepodobne je za tým čiastočne tlak niektorých automobilových producentov, ako aj kvôli prevládajúcemu názoru spotrebiteľov na elektroautá vrátane pretrvávajúcich obáv ohľadom nabíjacej infraštruktúry.

Porsche by z oneskorenia konca spaľovákov v EÚ mohlo ťažiť, hoci sa už aj samotná automobilka zaviazala k rozsiahlej elektrifikácii svojej produktovej ponuky. Veľkou neznámou sú nateraz júnové voľby do Európskeho parlamentu, ktoré môžu tento rok zamiešať kartami. Niektorí konzervatívnejší politici sa už teraz netaja ambíciou zastaviť zákaz Bruselu predávať nové autá so spaľovacím motorom.

Syntetické palivá ako nový druh PHM na čerpačkách

V minulom roku sa proti kompletnému koncu spaľovacích motorov postavilo Nemecko a vybojovalo výnimku pre autá jazdiace na takzvané syntetické palivá. Porsche je jedným z najväčších zástancov nového druhu pohonných hmôt v automobilovom priemysle. Spoločnosť už prevádzkuje výrobný závod v Čile, ktorý ich vyrába.

Meschke zároveň naznačuje možný návrat dotácií na elektrické autá, ktoré v uplynulom období vo veľkom škrtalo (nielen) Nemecko. "Ak budeme mať situáciu ako teraz, s určitou neochotou kupovať elektrické autá v Európe, možno sa dotácie vrátia," poznamenal. Na Slovensku sme dlhodobý program systematickej podpory elektrických áut v podobe dotácií ešte ani zavedený nemali.

Zdroj: Carscoops / foto: cz.depositphotos.com