Opel Astra generácie K ťaží z výhod až o celých 200 kg nižšej hmotnosti v porovnaní s predchodcom. Pri úpravách sa preto konštruktéri sústredili skôr na detailné doladenie v oblasti aerodynamiky a celkovej účinnosti. Neostalo len pri dolaďovaní formy, na rad prišli aj úplne nové motory z vlastného vývoja. Iba tak sa podarilo splniť ambiciózny cieľ a znížiť emisie oxidu uhličitého o celých 19 % (pri benzínových motoroch).

Aerodynamický rekord

Opel to s aerodynamikou vie. Nejde len o súčasnosť, pamätníci si spomenú na štíhle kupé Calibra, ktoré držalo aerodynamický svetový rekord v produkcii sériových áut. Dominantné postavenie na poli aerodynamiky teraz dokazuje aj Astra, jej verzia Sports Tourer totiž s koeficientom aerodynamického odporu 0,25 drží titul najaerodynamickejšieho kombi na svete. Päťdverový hatchback má pritom len zanedbateľne horšiu hodnotu odporu 0,26. Výsledok sa návrhárom podarilo dosiahnuť nielen optimalizáciou celkových tvarov karosérie, ale aj zakrytovaním podvozku (vrátane ramien zadnej nápravy s Wattovým priamovodom) a aktívnym lamelám pred chladičom.

Vlastné motory

Vývoj agregátov pre novú Astru začal ešte pred zlúčením značky s koncernom PSA, pod jej kapotou sa preto objavujú motory vlastnej konštrukcie, nie upravené francúzske motory ako v prípade menšej Corsy postavenej na spoločnej francúzskej platforme CMP. Benzínovú ponuku tvoria prepĺňané trojvalce s objemom 1,2 a 1,4 l s výkonmi od 81 kW (110 k) do 107 kW (146 k). Dosahujú vysoké krútiace momenty od 195 do 236 Nm a ich kombinované spotreby sa pohybujú v rozsahu 4,4 – 4,8 l/100 km (NEDC). Zaujímavé je to však na poli prevodoviek, kým menší trojvalec 1.2 Turbo spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, silnejšia „jednaštvorka“ dostala bezstupňovú prevodovku CVT so siedmimi predvolenými stupňami. V porovnaní s predchádzajúci agregátmi sú nové takmer o pätinu úspornejšie, čo v reči čísiel znamená o 19 % nižšiu produkciu CO2.

Novinkou v modelovom rade Astra je 9-stupňová automatická prevodovka.

Na poli naftových motorov čakajte tiež trojvalec s objemom 1,5 l, ktorý zo seba dostane 77 kW (105 k) alebo 90 kW (122 k), krútiaci moment od 260 do 300 Nm a kombinovanú spotrebu kolísajúcu medzi hodnotami 3,6 až 4,3 l/100 km. Technickou perličkou je možnosť kombinácie silnejšej verzie so šesťstupňovou manuálnou alebo 9-stupňovou automatickou prevodovkou (s ňou má trojvalec max. krútiaci moment znížený z 300 na 285 Nm). Pri naftových motoroch došlo k zníženiu emisií oxidu uhličitého o 17 percent. Trojvalcový turbodiesel má turbodúchadlo regulované elektricky a pracuje s max. vstrekovacím tlakom 2000 barov.

Aj s vyhrievaným čelným sklom

K zlepšeniu došlo aj v oblasti komfortnej a bezpečnostnej výbavy. Nová Astra, okrem iného, ponúkne aj nový ozvučovací systém Bose high-end (7 reproduktorov + subwoofer), bezdrôtovú nabíjačku, vyhrievané čelné okno, výkonnejšiu prednú aj zadnú kameru, stredový dotykový displej (uhlopriečka 8 palcov) s jemnejšou grafikou, či ako prvý Opel digitálny rýchlomer v prístrojovom štíte.