Už prvá generácia Peugeot 2008 u zákazníkov bodovala dizajnom. Sympatický mestský crossover sa skrátka páčil a dojem urobil hlavne nežného pohlavia. S príchodom druhej generácie Peugeot mení taktiku a ostrými linkami a sebavedomými hranami výraznejšie púta pozornosť oboch pohlaví. Nesie dizajnérsky rukopis súčasnej produkcie Peugeotu, pričom kombinuje prvky viacerých modelov s levom na kapote. Spredu zaujme „klami“ denných LED svetiel, ktoré zároveň plnia funkciu LED smeroviek. Vzadu zasa priťahuje zrak tmavá plastová lišta medzi združenými LED svetlometmi, ktorá akoby z oka vypadla tej na reprezentatívnom liftbacku Peugeot 508.

Povedomé celkové proporcie novinky však šikovne maskujú skutočnosť, že druhá generácia modelu 2008 sa medzigeneračne natiahla o 141 mm (na celkovú dĺžku 4300 mm), zatiaľ čo rázvor je teraz dlhší o 112 mm (2650 mm). Dlhší a vyšší bočný pontón dizajnéri ozvláštnili stúpajúcou spodnou líniou bočných okien a výraznejšími prelismi opticky „rozbíjajúcimi“ veľké plechové boky. Zadné LED svetlá tvoria akési tri pazúry na každej strane, pričom v rámci vyššej bezpečnosti už svietia aj cez deň (zároveň s dennými svetlami).

zdroj: Peugeot

Optickú atraktivitu auta dvíhajú najmä výbavy GT-Line a GT s možnosťou dvojfarebného vyhotovenia so strechou lakovanou čiernou farbou Black Diamond a nápismi na C-stĺpikoch. Nechýba ani dvojitá koncovka výfuku a tri nové atraktívne odtiene laku karosérie – červené Rouge Elixir, modrá Bleu Vertigo a oranžová Orange Fusion.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Výrazného osvieženia vzhľadu aj funkcionality sa dočkala aj kabína auta. Peugeot stavil na kvalitnejšie materiály, lepšiu ergonómiu, viac odkladacích priestorov a úplne nový i-Cockpit 3D s funkciou priestorového zobrazovania dôležitých informácií. Na rozdiel od predchodcu tak novinka dokáže dôležité informácie vizuálne odlíšiť a zobraziť ich „bližšie“ k posádke. V závislosti od verzie môže mať dotyková obrazovka v strede palubnej dosky uhlopriečku až 10 palcov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

S príchodom novej generácie je dnes spojená povinnosť vybaviť ju celou armádou pokrokových komfortných a bezpečnostných technológií. Novinka preto prichádza so súborom systémov Drive Assist, ktoré v sebe, okrem iného, zahŕňajú aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat  s funkciou Stop & Go (v kombinácii s automatickou prevodovkou EAT8), parkovací asistent, systém automatického núdzového brzdenia (funguje v rozsahu od 5 do 140 km/h), stráženie únavy vodiča, systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu, kontrolu mŕtveho uhla, či čítanie dopravných značiek. Keďže sa jedná o crossover s pohonom síce len predných kolies, no s vyššou svetlou výškou, nemôže chýbať ani ďalšia generácia systému Grip Control.

Na novej platforme

Nový Peugeot 2008 prichádza na novej podvozkovej platforme CMP/e-CMP využívajúcej viac vysokopevnostných ocelí a za tepla tvárnených ocelí s rôznym profilom. Výsledkom je vyššia pevnosť celého skeletu a zároveň jeho nižšia hmotnosť, čo vytvára priestor na dodatočnú elektronickú výbavu na palube. Ešte dôležitejší je však fakt, že konštruktérom vytvára voľnosť pri voľbe pohonu. Nový Peugeot 2008 sa tak objavuje s benzínový, naftovým a prvýkrát aj s čisto elektrickým pohonom. Benzínovú paletu tvoria tri výkonové verzie trojvalca 1.2 PureTech (PureTech 100, 130 a 155), zatiaľ čo tradičných klientov prahnúcich po naftových motoroch Peugeot uspokojí turbodieselom 1.5 BluHDi s výkonmi 74 kW/100 k (BlueHDi 100) a 96 kW/130 k (BlueHDi 130). Silnejší diesel pritom spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

S elektrickým dojazdom 310 km

Technicky najzaujímavejšia je elektrická verzia e-2008. Jej trakčný elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 260 Nm je napájaný energiou z akumulátora s kapacitou 50 kWh, čo mu podľa novej normy WLTP stačí na reálny dojazd 310 km (podľa staršej metodiky NEDC je to až 450 km). Maximálny rýchlosť takto motorizovaného auta je 150 km/h. O použití nových technológií a moderných akumulátorov svedčí aj skutočnosť, že elektrická verzia disponuje rovnako veľkým kufrom ako konvenčné verzie (405 l). Tým však výrobca udáva veľkosť batožinového priestoru až 434 l, pretože do jeho objemu započítava ja miesto pod dvojitou podlahou (tento priestor e-2008 nemá).