Malá 208-mička prišla ako prvá generácia po 207-mičke. Peugeot už ďalej neexperimentuje s číselným označením, a tak 208 bude ďalej v ponuke ako druhá generácia. Je to tak napríklad aj pri väčšej 508-mičke.

Dizajn malej novinky je vskutku zaujímavý. Obzvlášť vo vyššej línii výbavy je s LED svetlometmi predná časť mimoriadne atraktívna, dostala niekoľko čŕt po vzore väčšej 508mičky. Dizajn masky chladiča má stále 6-uholníkovitý tvar, na ňu sú naviazané svetlomety, z ktorých pokračuje smerom dole do nárazníka úzky pás LED denného svietenia.

Do dizajnu prednej časti ešte zakomponovali číselné označenie modelu rovno nad logo leva. Zadná časť prepája koncové svetlomety pásom cez celú šírku auta, verzia GT-Line bude mať dokonca aj malý difúzor na zadnom nárazníku.

Interiér bude stále používať nižšie umiestnený volant a prístrojový panel až nad ním. Hneď vedľa neho je obrazovka, ktorá môže mať v najvyššej výbave uhlopriečku až 10 palcov. Prístrojová doska má akoby dve úrovne, jednu hornú od čelného skla a druhú spodnú pod obrazovkou.

A čo pohonné jednotky? Zatiaľ bude k dispozícii zážihová trojvalcová 1,2-ka s výkonovým naladením na 55 kW (75 k), 73 kW (100 k) a 96 kW (130 k). Prvý bude dostupný len s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, druhý so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou a najsilnejší výhradne s automatom. Na triedu malých áut je prekvapením nasadenie dieselu, v tomto prípade 1,5 BlueHDI s 73 kW (100 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Vcelku unikátom v triede bude čistý elektromobil e-208. Ten bude ponúkať 100 kW (136 k) a podľa značky zvládne zrýchliť na 100 km/h za 8,1 sekundy. Kapacita akumulátorov bude 50 kWh, budú umiestnené v podlahe a dojazd by podľa metodiky WLTP mal byť na úrovni 340 km. To je na mestskú „krabičku“ úplne dostatočná hodnota. Oficiálna premiéra teda prebehne onedlho na ženevskom autosalóne a my sme zvedaví na náš prvý slovenský test.

Zdroj foto: Peugeot