Porsche odhalilo faceliftované modely Turbo a Turbo S. Po modernizácii bežných verzií, akými sú Carrera a Carrera S, zamerali inžinieri v Štuttgarte úsilie na vrchol ponuky. Po novom sú už všetky 911tky s prepĺňaním (s výnimkou GT3 a GT3 RS). Čím sa teda modely Turbo odlišujú od základu ponuky? Tým, čím aj v minulosti - vysokým výkonom a pohonom 4x4.

 

Dynamika jednotlivých verzií je dychberúca. Turbo Coupé zvládne akceleráciu na stovku za 3,0 sekundy. Ručička sa na tachometri zastaví pri čísle 320. Verzia Turbo S Coupé zrýchli z nuly na sto za 2,9 sekundy! Topspeed je 330 km/h.

Zmeny exteriéru sú len v detailoch

Modernizovaný model Turbo dostal vylepšený 3,8 litrový motor s výkonom, ktorý narástol o 20 koní na 397 kW (540 koní). Silnejšia verzia S má po novom až 427 kW (580 koní). O nárast výkonu sa postarali úpravy na hlave valcov a nové vstrekovacie trysky s vyšším tlakom paliva. Verzia S dostala aj väčšie turbodúchadlo. Turbo modely dostali novú funkciu „Dynamic boost“, ktorá zlepší reakciu na plyn najmä v režimoch Sport a Sport Plus.

 

Dynamika jednotlivých verzií je dychberúca. Turbo Coupé zvládne akceleráciu na stovku za 3,0 sekundy. Ručička sa na tachometri zastaví pri čísle 320. Verzia Turbo S Coupé zrýchli z nuly na sto za 2,9 sekundy! Topspeed je 330 km/h. Normovaná priemerná spotreba oboch motorov je 9,1 litra v prípade pevnej strechy. Kabriolet spotrebuje o dve deci viac. Reálna spotreba paliva pri využívaní potenciálu však bude niekde inde.

Volant GT je inšpirovaný modelom 918 Spyder

V základnej výbave nájdeme balík Sport Chrono s voličom módov. Novinkou je Sport Response tlačidlo. Po stlačení je auto pripravené na maximálnu akceleráciu po dobu 20 sekúnd. Štandardom je pre modely Turbo aj adaptívny podvozok PASM. Prednú časť auta môžete zdvihnúť až o 4 cm a prejsť tak rôzne prekážky v nízkych rýchlostiach. Na „palube“ nájdete aj aktívne šasi PDCC, ktoré zabraňuje veľkým náklonom karosérie.


Zmeny exteriéru sú len v detailoch. Vzhľad modelu Turbo ide podobnou cestou ako faceliftovaná Carrera. Zmeny sú viditeľné najmä na nárazníkoch, svetlometoch a nasávaní vzduchu do motora. Vzadu je nová mriežka chladiča, ktorá má po novom vertikálne uložené lamely. Verzia Turbo dostala 20“ disky rovnakých rozmerov ako Turbo S. Štandardom sú aj keramické brzdy PCCB. 


V interiéri nájdeme nový volant GT s dizajnom prebratým z modelu 918 Spyder. Novinkou je aj nový infotainment PCM s online navigáciou. 

Predaj áut odštartuje už v januári 2016. Ceny v Nemecku sú nasledovné: 


911 Turbo 174 669 eur
911 Turbo Cabriolet 187 759 eur
911 Turbo S 202 872 eur
911 Turbo S Cabriolet 215 962 eur

 

Zdroj: tlačová správa

 

Prečítajte si aj: Dynamika 911 sa rôznymi systémami podvozka zásadne mení