Peugeot pripravuje konkurenta pre Golf GTI (GTD) alebo Focus ST. Najnovšie informácie hovoria o tom, že novinka príde na svetlo sveta už počas autosalónu v Paríži. Čo nám teda ponúkne? Na prvý pohľad nepôjde o žiadne dramatické dizajnové zmeny. Výrobca vozidlu poskytne špeciálne 18 palcové zliatinové disky, chrómovanú masku chladiča, niekoľko označení „GT“ a nový zadný nárazník, ktorý bude obsahovať nové koncovky výfuku. V skratke, 308 GT dostane decentnú športovú úpravu.

308 GT dostane aj prevedenie kombi s tradičným označením SW.

Oveľa viac nás však určite zaujíma ponuka motorov. Ostrá tristo osmička dorazí s dvojicou agregátov. Z radov benzínu nebude chýbať 1,6 litrový štvorvalec THP s výkonom 150 kW (204 k). Štandardná verzia disponuje 115 kW. Krútiaci moment 285 Nm príde k slovu v rozpätí otáčok od 1750 do 4500. Zážihový motor výrobca spojí len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

 

Priaznivci tankovania nafty si taktiež prídu na svoje. Peugeot ponúkne aj dvojlitrový motor BlueHDi. GT verzia dostane výkon 133 kW (181 k) a veľmi slušný krútiaci moment s hodnotou 400 Nm. V tomto prípade však výkon bude prenášať výhradne šesťstupňový automat. 308 v tejto konfigurácii, samozrejme, zaútočí na naftové verzie svojich konkurentov.

Peugeot 308 GT dostane pomerne známe motory THP a BlueHDI, ktoré však automobilka naladí na vyšší výkon. Spolu s vylepšeným podvozkom môžeme nový hot-hatch očakávať s radosťou.

Nový ostrý Peugeot môžete na vlastné oči spoznať na autosalóne v Paríži.

Automobilka si zatiaľ ďalšie informácie necháva pre seba. Nepoznáme údaje o zrýchlení ani spotrebe. Vieme však, že výrobca údajne upravil podvozok, reakcie na stlačenie plynu alebo posilňovač riadenia. Na palube bude navyše prítomný štandardne dodávaný paket Driver Sport, ktorý do interiéru donesie niekoľko športových prvkov.

 

Záhadou rovnako ostávajú aj ceny. Kvôli bližším informáciám si teda budeme musieť počkať na nadchádzajúci autosalón. Na Slovensku môžeme 308 GT očakávať v prvej polovici budúceho roka.

 

Zdroj: autoevolution.com

Prečítajte si aj: Test: Peugeot 308 THP155