Nové Twingo už vzhľadom na svoju koncepciu a určenie vie byť veľmi zábavné aj s najslabším motorom medzi zadnými kolesami. No pár koní navyše nikdy nie je na škodu. Aj preto Francúzi chystajú športový model.

Športové ambície Twinga predznamenal aj koncept Twin'Run, ktorý odkazuje na históriu značky.

Otázne je aj označenie, aj motor, ktorý ho bude poháňať. Vedúci vývoja malých áut v Renaulte, Benoit Bochard, sa totiž pred časom vyjadril, že nové Twingo RS zrejme nebude, najmä kvôli slabým predajom predošlej generácie. Bola pre ľudí skrátka príliš drahá. Druhým dôvodom, prečo by ostré Twingo nemuselo dostať označenie RS bude zrejme jeho výkon. To potvrdil aj Patrice Ratti šéf divízie Renaultsport. Podľa jeho slov si v športovom Twingu budú musieť vystačiť s trojvalcom. Väčší motor by si totiž vyžiadal veľké zásahy do konštrukcie auta. Je teda pravdepodobné, že ho bude poháňať prepĺňaný 0,9 litrový trojvalec vyladený na vyšší výkon. Momentálne v Twingu disponuje výkonom 66 kW (90 k). Po posilovacej kúre by sa mohol dostať na 110 až 120 koní. To je síce na hmotnosť auta dosť, no je to stále menej ako mala predošlá generácia Twinga RS. Aj preto vedenie automobilky stále zvažuje pod akým označením ostré Twingo ponúkne. Do úvahy okrem RS prichádza aj označenie GT.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Či sa bude volať tak, či onak, zo špionážnych fotiek je jasné, dostane nový bodykit, nasávacie otvory pre prívod vzduchu k motoru v zadných blatníkoch a dve koncovky výfuku. Dá sa tiež predpokladať, že sa Renault nebude chcieť nechať zahanbiť a dá Twingu aj patrične vyladený podvozok. Zostáva len dúfať, že sa medzi kompetentnými nájde aj nadšenec, ktorý by rozhodol, že ostré Twingo dostane aj aspoň čiastočne vypínateľnú stabilizáciu.  Tá by mimochodom pristala aj súčasným modelom, hoci vzhľadom ich určenie mestského auta je jasné, prečo ju nemajú. Športovo strihnuté Twingo by mohla automobilka ukázať verejnosti už budúci rok. Nie je vylúčené, že ho Francúzi prinesú už na autosalón do Ženevy.