Ak vás zaujímajú všetky technické detaily, odkážeme vás na starší článok, to podstatné ale je, že Renault sľubuje vyšší systémový výkon, lepšiu dynamiku a zároveň vyššiu prevádzkovú efektivitu, teda lepšiu priemernú spotrebu.
Konštrukcia nového motora do značnej miery kopíruje predchádzajúci hybrid, v tomto prípade ale došlo k navýšeniu objemu atmosférickej spaľovacej jednotky z 1,6 na 1,8 litra a výmene nepriameho vstrekovania za priame. Je z toho systémový výkon 160 koní a kombinovaný maximálny krútiaci moment 265 newtonmetrov.
Úspornejší, za lepšie peniaze
Pre Symbioz výrobca uvádza priemernú spotrebu od 4,3 do 4,5 litra na 100 kilometrov, v prípade menšieho Capturu je to trochu zarážajúco vyšší rozptyl 4,4 až 4,5 l/100 km (zrejme kvôli horšej aerodynamike. Ak nás ale vážne niečo prekvapilo, tak sú to ceny v porovnaní so starším slabším hybridom.
Vlani sa Symbioz E-Tech Full Hybrid 145 predával vo výbave Evolution za 28 900 eur. A dnes? Novší Hybrid 160 je v akcii za 25 790 eur v rovnakom stupni výbavy! Pritom aj bez súčasnej akcie vychádza lacnejšie, konkrétne na 28 500 eur.
Lacnejší aj Captur
Vďaka tomu si môžete dopriať výkonnejšiu a úspornejšiu techniku s lepšou výbavou, napríklad druhý stupeň Techno, ktorý aktuálne stojí 27 482 eur. Za Esprit Alpine potom dáte 29 362 eur a najdrahšie vychádza Symbioz E-Tech Full Hybrid Iconic za 31 242 eur.
A Captur? Podobne dobré správy. Ešte vlani stál slabší hybrid 25 900 eur, dnes dáte za E-Tech Full Hybrid 160 presne 25 064 eur! Len pripomíname, že na túto techniku vám pri menšom modeli nestačí výbava Evolution, s ňou tento benzín-elektrický pohon nekúpite. Uvádzaná cenovka platí pre Techno.
A druhou a poslednou možnosťou je potom Esprit Alpine, za ktorí vám predajca naúčtuje (bez individuálnej zľavy) 27 752 eur.
zdroj: Renault