Je to v zásade dobrá správa. Renault aj v najlacnejšej verzii stále vyzerá vcelku slušne. Má síce len oceľové disky s puklicami (s priemerom 18 palcov), ale na vonkajšom vzhľade sa inak veľa vecí nezmenilo. Predné svetlá sú diódové, vonkajšie spätné zrkadlá ovládate elektricky, len vám neručíme za ten zelený lak. Kým v Holandsku je v štandarde a čierna je za príplatok (to sú jediné dve dostupné farby), vo Francúzsku je to naopak.
Interiér je na tom podobne. V sériovej výbave nájdete 7-palcový digitálny prístrojový panel, 10,1-palcovú dotykovú obrazovku, predné i zadné okná v elektrike, zadné parkovacie snímače, dažďový i svetelný senzor, ale len manuálnu klimatizáciu.
Ani 100 koní
Samozrejme musíme brať do úvahy fakt, že auto bude na Slovensku oholené ešte o trochu viac, ale skôr si myslíme, že výbava by mohla, alebo pravdepodobnejšie mala byť identická.
Základná päťka má slabší motor, konkrétne naladený na 95 koní a znížený krútiaci moment na 215 newtonmetrov. Výhodou je, že dostal trakčnú batériu s kapacitou 40 kilowatthodín, takže výrobca sľubuje dojazd podľa metodiky WLTP na úrovni 310 kilometrov, teda o zanedbateľné 2 km menej v porovnaní s verziou s výkonom 120 koní.
Vážne to stojí za to?
Pochopiteľne dynamika bude citeľne horšia. Výrobca uvádza zrýchlenie z 0 na 100 km/h za rovných 12 sekúnd, čo je o 3 sekundy horší čas v porovnaní s Renaultom 5 so 120 koňmi. A to nie je všetko. Automobilka obmedzila aj maximálnu rýchlosť zo 150 na 130 kilometrov za hodinu. To však stále nie je tá hlavná nevýhoda, ktorú sme spomínali v úvode.
Základný Renault 5 E-Tech totiž kompletne prišiel o rýchlonabíjanie! Už doterajšia verzia so 40-kWh akumulátorom zvládala len 80 kW, ale novinka vám nedáva ani túto možnosť. Jedinou alternatívnou je preto pomalé nabíjanie striedavým prúdom s maximálnym výkonom 11 kW.
Presný čas nabíjania vám neprezradíme, Renault ho neuvádza. Ale so zohľadnením strát pri nabíjaní počítajte so zhruba štyrmi hodinami. Stálo by vám to za tú cenu?
zdroj: Renault