Automobilky dávajú na testovanie veľký balík peňazí. Ani klimatická komora určite nie je lacná.

Obrovské laboratórium o rozlohe 5500 metrov štvorcových dokáže simulovať nadmorskú výšku 5200 m.n.m, čo je viac, ako najvyšší bod Európy – Mont Blanc. Pýtate sa načo tak veľa? Ford si chce byť istý, že aj značná časť predaných áut, ktoré bežne jazdia vo výške 1000 m.n.m a viac, bude fungovať na 100 %. Pred testom musia figuranti prejsť hyperbarickou komorou, keďže okrem inej teploty je v takej výške aj iný tlak. V areáli sa nachádzajú 2 klimatické tunely, 4 teplotné komory, z ktorých tri majú reguláciu vlhkosti vzduchu a laboratórium simulujúcu nadmorskú výšku.

-40 aj +55 °C na jednom mieste

Labák dokáže vyrobiť rovnakú teplotu, aká je v zime na Sibíri, čiže cca -40 °C. Maximálna teplota je +55°C, čo je len o pár stupňov menej, ako najvyššia nameraná teplota na povrchu zeme. Maximálna vlhkosť činí až 95 %. Pri počasí nesmiem zabudnúť ani na vietor. Jeho rýchlosť je pri testoch až 250 km/h.

Labák rozbehne naplno činnosť v priebehu tohto roka. Technici môžu testovať súbežne až deväť áut. Zameriavať sa budú predovšetkým na komfortné, bezpečnostné a prevádzkové prvky a systémy jednotlivých modelov.

Ford disponuje okrem tohto laboratória ešte jedným centrom v Belgicku. Tam testujú autá na cestách plnej jám a výmoľov, ale aj v soľných a v bahenných kúpeľoch, poprípade v silnom bočnom vetre. Automobilka tvrdí, že ich produkty sa testujú v reálnych podmienkach viac ako extrémne. Počas vývoja autá najazdia 5,5 milióna kilometrov v tých najtvrdších podmienkach, počas ktorých overujú kvalitu, životnosť a odolnosť.

Zdroj: Ford