Volvo XC90 dostalo po dlhých rokoch čakania konečne nástupcu. Švédi integrovali pre všetky nové autá stratégiu štvorvalcových motorov. To znamená, že najväčší motor má len štyri valce a objem 2,0 litra. A platí to aj pre veľké SUV.

 

„SUV sú aktuálne horúcim tovarom. Ľudia ich používajú ako približovadlo v mestách, tak prečo nemať XC, ktoré by mohlo ísť na okruh?"

Typ XC90 pôvodne nemal dostať športovú verziu. Veci sa však menia a aj veľké SUV dostane pravdepodobne označenie Polestar. Bohužiaľ, „stratégia štvorvalcov“ ostáva zachovaná a tak uvidíme pod kapotou prepĺňaný dvojliter. Ten má prísť najskôr pod kapotu verzii S60/V60 Polestar, kde nahradí trojlitrový šesťvalec. Nielse Möller, šéf oddelenia Polestar, tvrdí, že najprv sa pustia do vývoja športového hybridného ústrojenstva a až potom príde na rad vývoj jednotlivých modelov, kde by mimo model XC90 Polestar mala patriť aj verzia V40 Polestar.


„SUV sú aktuálne horúcim tovarom. Ľudia ich používajú ako približovadlo v mestách, tak prečo nemať XC, ktoré by mohlo ísť na okruh? Práve teraz prechádzame celý sortiment a premýšľame, kam všade môžeme umiestniť verziu Polestar,“ dodáva Möller.

 

Dvojliter ako najväčší motor v dvojtonovom aute? V XC90 je to realita

Otázkou zostáva, aké pohonné ústrojenstvo dostane XC90 Polestar. Bude to len prepĺňaný štvorvalec? Výkon spaľovacieho agregátu by mal prekročiť hranicu 350 koní. Dvojliter dostane kompresor a turbodúchadlo. Ani to však nebude stačiť na vrcholnú verziu T8, ktorá má vďaka hybridnému pohonu 400 koní. Znamená to, že aj pod kapotou Polestar uvidíme hybridnú technológiu? Möller to naznačuje: „Máme neobmedzený prístup k technológiám Volva. Prirodzene to znamená, že aj k hybridným technológiám. Budeme mať hybridy, ktoré používajú elektrifikáciu pre zvýšenie výkonu a nie pre zvýšenie dojazdu na nádrž.“


Než sa však dočkáme hybridného ústrojenstva pod kapotou verzií Polestar, budeme si musieť vystačiť len so štvorvalcami. Tie budú spriahnuté výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Dôvod je jednoduchý – zníženie emisií. Oproti súčasnému šesťvalcu s 6-rýchlostným automatom majú emisie poklesnúť na polovičné hodnoty. Na papieri to fungovať určite bude, ale otázkou je, či aj v realite...


Zdroj: autoforum, autoblog