Nová elektrická limuzína vzniká pod interným kódovým označením V551. Spomínaný magazín Teknikens Värld narazil v súvislosti s tým na zaujímavú fotografiu pochádzajúcu z čínskej továrne Volva v meste Cch'-si v provincii Če-ťiang, na ktorej je pod plachtou ukrytý prvý kus z overovacej série V551 a samozrejme nechýba veľký nápis „Top Secret“.

Automobil pod transparentom je postavený na modulárnej platforme SPA2, ktorú využíva tiež Volvo EX90 alebo Polestar 3. Novinka je v tejto chvíli vnímaná ako elektrický nástupca modelu S90 a z toho vychádza aj jej pracovné označenie ES90, nadväzujúce na aktuálne používanú nomenklatúru, sériové auto sa však nakoniec môže volať inak.

Problém je v tejto chvíli v Toyote, presnejšie povedané v luxusnej divízii Lexus. Japoncom sa totiž nepáči použite písmen ES, ktoré zhodou okolností tiež používajú pre štvordverovú limuzínu, blízku príbuznú Toyoty Camry.

Mimochodom, nástup modelu ES90 nemusí automaticky znamenať koniec pre súčasné Volvo S90, aj keď je na trhu od roku 2016. Podľa všetkého by mohlo byť ešte nejaký čas vyrábané súbežne s elektromobilom.

Vývoj viedla čínska pobočka

Projekt V551 je prvý globálny model značky vyvíjaný kompletne v Šanghaji, kde sídli jedno z výskumných a vývojových oddelení Volva, ktoré (pre istotu pripomíname) patrí pod krídla čínskeho koncernu Geely.

Pripravovaný sedan, ktorý sa podľa uniknutej internej komunikácie začne sériovo vyrábať v máji 2024, by mal mať dĺžku 4990 mm a rázvor náprav až 3102 mm, čo je až o 16 centimetrov viac v porovnaní s bežným Volvom S90. ES90 má byť vysoké 1547 mm a široké 1945 mm, takže súčasný sedan prekoná o 10,7, respektíve 6,6 centimetra.

Automobil by mal konkurovať nemeckým prémiovým modelom, ako je napríklad Mercedes EQE alebo BMW i5, pričom rozmermi by malo Volvo ES90 zapadnúť medzi obe spomínané vozidlá. Z dokumentácie tiež vyplýva, že auto dostane batériu s celkovou kapacitou 111 kWh, využiteľných by malo byť až 107 kWh a počítajte tiež s pohonom oboch náprav vďaka dvom elektromotorom.