Uvedených 738 kilometrov je totiž hodnota podľa pomerne značne optimistickej čínskej metodiky CLCT. Rôzne internetové prevodníky vám prezradia, že podľa v Európe používaného WLTP to bude necelých 570 km a v prípade severoamerického EPA len 500 km, ktoré bude pravdepodobne reálnemu dojazdu najbližšie.

Ani tak to nie je úplne málo, nové Volvo EM90 však dostalo pomerne veľkú batériu CATL s kapacitou 116 kilowatthodín. Automobilka k tomu dodáva, že na rýchlonabíjačke ju dostanete z 10 na 80 percent v priebehu necelej pol hodiny.

Čím Volvo trochu prekvapuje, sú pomerne skromné výkony, respektíve celkovo technika. Minivan je poháňaný len jedným elektromotorom s maximálnym výkonom 200 kW, teda 272 koní, ktorá vozidlu stačí k akcelerácii z miesta na stovku za 8,3 sekundy.

Zeekr 009 je pritom dostupný s dvomi elektromotormi, dvojnásobným výkonom (544 k, 686 Nm) a z 0 na 100 km/h to zvládne za 5,4 sekundy. O tejto alternatíve však na švédskych stránkach zatiaľ nepadlo ani slovo.

Samotné Volvo hovorí, že ich novinka je zameraná v prvom rade na pohodlnú jazdu, luxusnú výbavu a tým pádom i vysoký komfort cestovania. Tomu má pomôcť konfigurácia interiéru 2+2+2, pričom dve samostatné kreslá v druhom rade ponúkajú elektrické ovládanie, odvetrávanie i vyhrievanie.

O výnimočnú akustiku sa stará nielen tichý pohon, ale Volvo vyzdvihuje tiež mimoriadnu akustickú izoláciu a audiosystém Bowers & Wilkins s 21 reproduktormi. Samozrejmosťou je 5G pripojenie auta na sieť, palubné systémy bežia na platforme Snapdragon Cockpit od Qualcomm Technologies a posádka má k dispozícii tiež hlasové ovládanie a niekoľko veľkých obrazoviek. Dve z nich má k dispozícii vodič, tretia s uhlopriečkou 15,6 palca sa potom vyklápa zo stropu a slúži tým vzadu.

Automobilka tvrdí, že prostým otočením ovládača je možné zmeniť interiér na koncertnú sieň, kanceláriu, prípadne odpočinkovú miestnosť, pričom systémy auta konkrétnemu režimu prispôsobia klimatizáciu, osvetlenie, sedadlá, audio či obrazovky.

Časom má auto dostať aktualizáciu softwaru, ktorá rozšíri výbavu napríklad o elektronické potláčanie hluku. A ak to budete potrebovať, už prvé autá budú môcť fungovať vďaka rozhraniu V2G ako pojazdná powerbanka.

Už v základe vám Volvo dodá 19-palcové hliníkové disky v spojení so vzduchovým odpružením, 20-palcové kolesá budú za príplatok. V Číne bude Volvo EM90 dostupne za základnú cenu 818 tisíc jüanov, teda v prepočte za zhruba 106 tisíc eur. Na európsku cenovku si budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 29 obrázkov

zdroj: Volvo