Ak máte pocit, že prívlastok „švédsky“ si v tomto prípade zaslúži tučné úvodzovky, nie je to tak celkom pravda. Volvo síce je čínske, ale dizajn viac ako 5,2 metra dlhého pôvodného minivanu Zeekr 009 vznikol v rodnom meste značky, v Göteborgu, pod vedením bývalého šéfa štylistického oddelenia Bentley, Stefana Sielaffa.

Samozrejme netušíme, či už v tom čase v materskom koncerne Geely mysleli na možnosť, že z auta raz vznikne švédska mutácia. Presne to sa ale deje aktuálne.

Volvo oznámilo premiéru nového atypického modelu s označením EM90 koncom augusta a dodalo, že plánuje svetovú premiéru na 12. novembra, s prekvapením je ale koniec.

Na internete sa totiž objavili (nie práve dokonalé) fotografie z čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií, ktoré naznačujú, že hardware novinky bude do značnej miery rovnaký so Zeekrom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

EM90 má s modelom 009 na prvý pohľad zhodnú karosériu a upravené boli len zadné svetlá a predná časť, aby zapadla do štýlu súčasných modelov Volva. Keďže ide o elektromobil, auto nemá klasickú masku chladiča, je však zaujímavé, že toto stvárnenie sa odlišuje od EX90 i EX30. Tvar predných svetiel naopak vyzerá rovnako ako na menšom batériovom crossoveri.

Kvôli neoficiálnej premiére technické údaje nového Volva nepoznáme, ale ekvivalentný Zeekr má dĺžku 5209 mm, šírku 2024 mm, výšku 1848 mm a rázvor až 3205 milimetrov. Základná verzia švédskeho prevedenia by podľa Autocaru mala byť poháňaná len jedným elektromotorom s výkonom 272 koní, predpokladáme ale, že na trh dorazí i drahšia dvojmotorová verzia naladená na 544 koní a batériou s kapacitou 116 kWh.

zdroj: Autocar, MIIT