Radical si zaumienil vytvoriť najextrémnejšie kupé do cestej premávky. Inšpirovali sa pretekárskymi špeciálmi a postavili monštrum so zrýchlením 2,8 s, hmotnosťou 900 kg a maximálnym prítlakom rovným hmotnosti auta!

A teraz vážne. Radical si zaumienil, že postaví najextrémnejšie kúpe, ktorému dovolia jazdiť po verejných cestách. Inšpiroval sa špeciálmi LMP. Na začiatku mali v Radicale čistý papier. S ich skúsenosťami navrhli oceľový priestorový rám, dopredu a dozadu dali karbónové crash boxy, všetko schválené FIA. Týmto garantujú maximálnu bezpečnosť. Všetky panely, náduchy, výduchy a veľké krídlo navrhli veľmi starostlivo s ohľadom na maximálny prítlak. RXC tak generuje 900 kg prítlaku pri svojom topspeede 282 km/h.

V Radicale RXC bije srdce menom Ford Duratec 37 Ti-VCT. Je to V6 s objemom 3,7 litra, 24 ventilmi s variabilným časovaním a samostaným managementom motora. Duratec poskytuje výkon 283 kW (380 koní) pri 6750 ot. a krútiaci moment 434 Nm pri 4250 ot. Radical s ním zrýchli na stovku za 2,8 s. Výkon sa na zadnú nápravu prenáša pomocou 7 stupňovej sekvenčnej prevodovky Quaife s radením pádlami pod volantom. Prevodovka dokáže preradiť za 50 ms a poskytuje autoblip pre podraďovanie bez medziplynu. Radical medzi zadné kolesá osadil diferenciál s automatickým rozdeľovaním krútiaceho momentu tiež od Quaife. Celá táto sranda spĺňa emisnú normu Euro 5 a má servisný interval 10000 km.

Zavesenie v podobe dvojitého lichobežníka nájdete na oboch nápravách. Podvozok Intrax Racing Suspension používa system push-rod, ktorý umožňuje nastaviť tuhosť v 4 stupňoch. Geometria je kompletne nastaviteľná, podobne ako pri špeciáloch GT3. RXC brzdí plávajúcimi kotúčmi s priemerom 330 mm vpredu a 310 mm vzadu. Do nich kúšu 6 piestikové strmene. Na RXC sa odvaľujú 17 palcové disky s centnálnou maticou. Na nich našli svoje miesto pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx s rozmermi 215/45 ZR17 vpredu a 255/40 ZR17 vzadu.

Radical orientoval kokpit na vodiča. Ten sedí v FIA homologovanej škrupine s 6 bodovými bezpečnostnými pásmi. Ak RXC jazdí na okruhu, pilot môže použit prilbu s HANS. Pedále a volant sú nastaviteľné. Auto je vybavené aj prvkami “luxusu”, napríklad elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, vyhrievané predné sklo, či klimatizácia. RXC, ako správny športiak, netrpí nadváhou, jeho hmotnosť je presne 900 kg.

Zdroj: autoblog.com