V živote človeka niekedy nastane situácia, že si chce kúpiť auto. Niečo, s čím sa bude dobre manévrovať  po meste, najlepšie keby auto malo menej ako 4,5 m. Správny tvar karosérie. Hmm, dvojdverové kupé je ok. Dozadu veľké krídlo, s ktorým urobíte dojem na miestych tunerov. Potom ešte dvere, čo sa otváraju dohora, presne ako má Mercedes SLS, to je cool. Chcete niečo takéto? Áno, chcete! Radical RXC je práve pre vás.

Radical si zaumienil vytvoriť najextrémnejšie kupé do cestej premávky. Inšpirovali sa pretekárskymi špeciálmi a postavili monštrum so zrýchlením 2,8 s, hmotnosťou 900 kg a maximálnym prítlakom rovným hmotnosti auta!

A teraz vážne. Radical si zaumienil, že postaví najextrémnejšie kúpe, ktorému dovolia jazdiť po verejných cestách. Inšpiroval sa špeciálmi LMP. Na začiatku mali v Radicale čistý papier. S ich skúsenosťami navrhli oceľový priestorový rám, dopredu a dozadu dali karbónové crash boxy, všetko schválené FIA. Týmto garantujú maximálnu bezpečnosť. Všetky panely, náduchy, výduchy a veľké krídlo navrhli veľmi starostlivo s ohľadom na maximálny prítlak. RXC tak generuje 900 kg prítlaku pri svojom topspeede 282 km/h.

V Radicale RXC bije srdce menom Ford Duratec 37 Ti-VCT. Je to V6 s objemom 3,7 litra, 24 ventilmi s variabilným časovaním a samostaným managementom motora. Duratec poskytuje výkon 283 kW (380 koní) pri 6750 ot. a krútiaci moment 434 Nm pri 4250 ot. Radical s ním zrýchli na stovku za 2,8 s. Výkon sa na zadnú nápravu prenáša pomocou 7 stupňovej sekvenčnej prevodovky Quaife s radením pádlami pod volantom. Prevodovka dokáže preradiť za 50 ms a poskytuje autoblip pre podraďovanie bez medziplynu. Radical medzi zadné kolesá osadil diferenciál s automatickým rozdeľovaním krútiaceho momentu tiež od Quaife. Celá táto sranda spĺňa emisnú normu Euro 5 a má servisný interval 10000 km.

Zavesenie v podobe dvojitého lichobežníka nájdete na oboch nápravách. Podvozok Intrax Racing Suspension používa system push-rod, ktorý umožňuje nastaviť tuhosť v 4 stupňoch. Geometria je kompletne nastaviteľná, podobne ako pri špeciáloch GT3. RXC brzdí plávajúcimi kotúčmi s priemerom 330 mm vpredu a 310 mm vzadu. Do nich kúšu 6 piestikové strmene. Na RXC sa odvaľujú 17 palcové disky s centnálnou maticou. Na nich našli svoje miesto pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx s rozmermi 215/45 ZR17 vpredu a 255/40 ZR17 vzadu.

Radical orientoval kokpit na vodiča. Ten sedí v FIA homologovanej škrupine s 6 bodovými bezpečnostnými pásmi. Ak RXC jazdí na okruhu, pilot môže použit prilbu s HANS. Pedále a volant sú nastaviteľné. Auto je vybavené aj prvkami “luxusu”, napríklad elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, vyhrievané predné sklo, či klimatizácia. RXC, ako správny športiak, netrpí nadváhou, jeho hmotnosť je presne 900 kg.

Zdroj: autoblog.com