Keď niekto spomenie Monako, tak si predstavím jeden z najnáročnejších okruhov F1 a miesto kde sa rodil motoršport. Nesmie chýbať kus prestíže a slávne osobnosti, ktoré stretnete na každom kroku. Renault sem nepochybne patrí, pretože jeho história je silne spojená s F1 a Veľká Cena Monaka patrí medzi najprestížnejšie podujatia na svete. Preto keď v Ženeve predstavili limitovanú edíciu Renault Clio RS Monaco GP, očakával som niečo špeciálne, rýchlejšie, výkonnejšie a radikálnejšie než štandardné Clio RS.

Renault Clio RS Monaco GP síce nesie meno najprestížnejšej Veľkej Ceny, no nečakajte od neho nič špeciálne. Automobilka len zmenila farbu a pridala symbol limitovanej edície.

Francúzi majú iný názor, pre edíciu Monaco GP pripravili len kozmetické zmeny. Auto budú predávať v bielej perleťovej farbe, na niektorých trhoch ponúknu aj šedú metalízu. Na čierno nalakovali lištu v prednom nárazníku, difúzor a 17 alebo 18-palcové disky. Na želanie vám nastriekajú na čierno aj strechu. Pridali prahy s logom Monaco GP a tým v exteriéri skončili. V interiéri vymenili sedadlá za vyhrievané športové kožené kúsky prešívané šedou niťou. Pridali prahové lišty Monaco GP s poradovým číslom limitovanej série, multimediálny systém R-Link a na želanie telemetriu R.S. Monitor 2.0. Fakt nič viac!

Motor nechali presne taký istý ako v štandardnom Cliu RS, 1,6 litrový prepĺňaný 4-valec s výkonom 200 koní. Ani prevodovku, je to tá istá 6-stupňová EDC. Ten istý motor, tá istá prevodovka znamenajú to isté zrýchlenie na stovku za 6,7 s a ten istý topspeed 230 km/h. Renault predsa niekoľko krát vyhral F1 a v súčasnosti dodáva pohonné jednotky majstrovskému Red Bullu. Preto som si pod limitovanou edíciou Renault Clio RS Monaco GP predstavoval niečo viac, ako len Clio RS v bielej perleti. Trochu viac výkonu, inak vyladený podvozok, spevnenú karosériu, extrémnejší bodykit... Je to až také ťažké?