Nový model Sportage je podstatne aerodynamickejší a ľahší ako predchádzajúci model, keďže v porovnaní s ním dosahuje koeficient aerodynamického odporu Cd len 0,37 (oproti pôvodnej hodnote 0,40) a jeho váha je znížená o celých 91 kg – výsledkom je najmä nižšia spotreba paliva. Tento rok sa dostane na trh celý rad nových modelov Sportage, ktorý ponúkne na výber štyri motory (dva zážihové a dva vznetové, s výkonom v rozmedzí od 115 do 163 k), s možnosťou rozhodnúť sa medzi manuálnou a automatickou prevodovkou a tiež náhonom dvoch alebo štyroch kolies. Po uvedení na trh v lete tohto roku bude na výber 2-litrový vznetový motor (R2.0) a 2-litrový zážihový motor, motory s menším objemom (1,7-litrový vznetový a 1,6-litrový zážihový motor GDI s priamym vstrekovaním benzínu) sa objavia o niečo neskôr.

Očakáva sa, že motor R2.0 sa stane najpopulárnejším motorom. Ten dosahuje maximálny výkon 136 k a krútiaci moment 304 Nm už od 1 800 otáčok za minútu. Ešte v tomto roku sa na trh dostane aj nová 1,7-litrová verzia vznetového motora typu ‚U2‘. Tento motor s výkonom 115 k bol navrhnutý a skonštruovaný v stredisku výskumu a vývoja spoločnosti Kia v Nemecku a spĺňa emisnú normu Euro 5. U tejto jednotky je 90 % maximálneho krútiaceho momentu k dispozícii už od 2 000 otáčok za minútu.

Zadný pohľad na novú Kiu Sportage ukazuje mohutnú stavbu tela a relatívne malé zadné okno

Zadný pohľad na novú Kiu Sportage ukazuje mohutnú stavbu tela a relatívne malé zadné okno

Vynovený 2,0-litrový zážihový motor ‚Theta II‘ je štvorvalec s objemom 1998 cm3. Disponuje duálnym systémom CVVT (plynulé variabilné časovanie sacích i výfukových ventilov), má štyri ventily na valec a celohliníkovú konštrukciu nižšej hmotnosti – blok motora, hlava valcov a olejová vaňa sú zo zliatiny hliníka. Ako súčasť nového modelu Sportage dosahuje maximálny výkon 163 k a najvyšší krútiaci moment 194 Nm už pri 4 600 otáčkach za minútu.

Na výber bude aj nový 1,6-litrový zážihový motor Gamma so systémom priameho vstrekovania paliva GDI. Svojím príchodom predstavuje tento motor s výkonom 140 k prvé použitie technológie GDI vo vozidle značky Kia. K typickým výhodám GDI patrí skutočnosť, že pri nízkych otáčkach dodáva o 7 % vyšší krútiaci moment, pri vysokých otáčkach o 12 % vyšší krútiaci moment a celkovo o 10 % nižšiu spotrebu paliva – v porovnaní s bežným motorom podobného objemu.

Bočný profil novej Kia Sportage dáva tušiť, že krabicoidné tvary a mdlé výkony sú minulosťou.

Bočný profil novej Kia Sportage dáva tušiť, že krabicoidné tvary a mdlé výkony sú minulosťou.

Súčasťou štandardnej výbavy sú nové bezpečnostné prvky ako systém ESC so senzorom proti prevráteniu (ktorý v prípade potreby aktivuje bočné airbagy, hlavové airbagy a napínače bezpečnostných pásov), asistent rozjazdu do svahu – Hillstart Assist Control (zabraňuje posúvaniu vozidla dozadu počas štartovania v stúpaní do svahu), asistent brzdenia pre jazdu zo svahu – Downhill Brake Control (obmedzuje rýchlosť vozidla počas jazdy pri prudkom klesaní) a systém ESS, ktorý v núdzových situáciách zapne blikanie brzdových svetiel. Vo všetkých modeloch bude ako voliteľný prvok nová cúvacia kamera, ktorá prenáša obraz na farebný LCD displej zabudovaný do vnútorného spätného zrkadla.

Čierny interiér bude k dispozícii s možnosťou voľby medzi textilným čalúnením, prípadne čiastočným alebo plne koženým vyhotovením s tmavým, svetlým alebo oranžovým odtieňom podľa vlastného uváženia. Dostupné technické novinky zahŕňajú: xenónové svetlomety (HID), svetlá s LED diódami, systém vstupu bez kľúča, tlačidlo štartovania motora, bezpečnostná cúvacia kamera, zabudovaná satelitná navigácia a panoramatické strešné okno po celej dĺžke strechy. Štandardne sú vozidlá vybavené manuálnou klimatizáciou.

Interiér sa tentokrát posunul o svetelné roky dopredu. Skok voči predchodcovi je obrovský. Bravó Kia!

Interiér sa tentokrát posunul o svetelné roky dopredu. Skok voči predchodcovi je obrovský. Bravó Kia!

Ak je Sportage vybavená systémom 4x4, tak si počas jazdy môže vodič manuálne zvoliť režim ‚Lock Mode‘. V tomto režime sa krútiaci moment rozdeľuje rovnomerne (v pomere 50/50) medzi prednú a zadnú nápravu a tento pomer sa udržiava až do rýchlosti 40 km/h. Počas jazdy sa v bežných podmienkach prenáša 100 % krútiaceho momentu motora na prednú nápravu. Nový Sportage má svetlú výšku 172 mm, predný nájazdový uhol 22,7 stupňa, zadný nájazdový uhol 28,2 stupňa a prechodový uhol 17,7 stupňa. Maximálny uhol stúpania je 44 stupňov a hraničný uhol potenciálneho prevrátenia vozidla je 45 stupňov.

Nový modelový rad Sportage sa po prvýkrát objaví počas tohto leta v takmer 2 000 predajniach značky Kia po celej Európe. Ceny, žiaľ, ešte nevieme...

zdroj: Kia Slovensko