Systémy, ktoré priamo zasahujú do riadenia auta rozdeľujú vodičov na 2 skupiny. Kým jedni hovoria o tom, že žiadna elektronika nemá  preberať kontrolu nad autom a riadiť ho, druhí zase vidia vo zvýšenej bezpečnosti prínos. Ako to teda je? Agentúra Euro NCAP má v tom jasno.

Už dnes tento systém ponúkajú niektoré automobilky ako príplatkovú výbavu. Cieľom agentúry je, aby automatické brzdenie (Autonomous Emergency Braking system) bolo súčasťou povinnej výbavy každého auta. Podľa doterajších zistení znižuje tento bezpečnostný prvok následky dopravných nehôd o 27%. Ak by bol AEB povinný, do roku 2020 by mohla v porovnaní s rokom 2010 klesnúť úmrtnosť na cestách o 50%.

Každý prvok, ktorý môže zachrániť život alebo majetok je dobrý. Vodiči zásah týchto systémov nemôžu brať ako samozrejmosť. Skôr ich musíme považovať za poslednú šancu, keď my zlyháme.
Aj keď to tak nevyzerá, VW Up! vyšiel z testov Euro NCAP ako celkom spoľahlivé auto.

Aj keď to tak nevyzerá, VW Up! vyšiel z testov Euro NCAP ako celkom bezpečné auto.

Nápad je to dobrý a plán pekný. V súčasnosti ale až 66% výrobcov nemá takýto systém v ponuke pre žiaden typ. Ani ja nie som nadšený myšlienkou, že samo auto mi chce zasahovať do riadenia, na druhej strane všetko čo dokáže zachrániť ľudské životy je len prínos. A všetci by sme samozrejme mali jazdiť tak, aby sme v reálnej premávke zásah takýchto systémov nikdy nepotrebovali. Žiaden bezpečnostný systém neurobí z nikoho dobrého vodiča.

Euro NCAP tvrdí, že do roku 2020 klesne počeť počet mŕtvych na európskych cestách o 50%.

Euro NCAP tvrdí, že do roku 2020 klesne počeť počet mŕtvych na európskych cestách o 50%.