Elektromobily, ako vozidlo Detroit Elektric z roku 1917, boli pred 100 rokmi relatívne bežné. Konštruktéri totiž už s príchodom auta ako takého prišli aj s elektrickým pohonom. Nevýhody asi tušíte, no toto auto malo aj mnoho výrazných výhod. Poďte sa s nami na ne pozrieť.

Elektromobil z roku 1917

Hoci by sa mohlo zdať, že elektromobily sú trendom poslednej doby, nie je to pravda. Už s príchodom auta ako takého prišli konštruktéri s elektrickým pohonom. Veď aj prvé auto, ktoré navrhol Ferdinand Porsche, bol elektromobil. Dnes vám však predstavíme vozidlo z iného kontinentu. Vyrobila ho firma Detroit Elektric v roku 1917 a v tej dobe išlo o relatívne bežné auto. Malo mnohé výhody, medzi ktoré patrilo najmä štartovanie, keďže autá so spaľovacím motorom museli vtedy vodiči štartovať kľukou. Veľmi zaujímavé bolo aj usporiadanie sedadiel. To toto vozidlo do veľkej miery prevzalo z kočov ťahaných koňmi. Usporiadanie sedadiel oproti sebe bolo možné najmä vďaka, dnes nevídanému, riadeniu dvoma pákami. Jednou z nich vodič pridával a druhou zasa točil kolesá (pohybom páky dopredu vodič natočil kolesá doľava a dozadu naopak doprava). Aj pred 100 rokmi však elektromobily deklasoval dojazd, čo automobilky takmer 100 rokov neriešili. Výraznú zmenu priniesla až Tesla, ktorá mala na zraze prevažné zastúpenie a jedným z hostí bol aj konštruktér pracujúci v tejto automobilke. Rozhovor s Ottom Fábrim z Tesly sme vám priniesli už skôr. Dnes sa s nami poďte pozrieť, ako vyzeral elektromobil pred 100 rokmi.