Peugeot pracuje na novej generácii 208, teda automobilu, ktorý dekády patrí k najpredávanejším modelom značky. Jeho budúcu podobu naznačuje dramaticky štylizovaný koncept hatchbacku s názvom Polygon, ktorý bude verejne odhalený 12. novembra, teda presne o týždeň.

Automobilka sa pred premiérou pochválila prvým obrázkom vozidla, ktorý naznačuje, ako zásadne chcú návrhári zmeniť nielen tento model, ale celkové smerovanie dizajnu.

Základ bude plus mínus rovnaký

Samozrejme je nutné odmyslieť si prehnane veľké kolesá, namiesto obrovských bočných dverí dostane sériová 208 klasické usporiadanie, ale základná silueta či niektoré detaily by mali byť produkčnému vozidlu blízke.

Nový malý Peugeot by mal byť prvým autom koncernu Stellantis, ktorý dostane novú modulárnu platformu STLA Small spolu so sesterským Opelom Corsa siedmej generácie (jeho dizajn naznačil koncept GSE Vision Gran Turismo).

Bez mechanickej väzby na kolesá

Francúzsky koncept súčasne s náhľadom za oponu na pripravovanú 208 naznačuje tiež zásadnú zmenu v interiéroch nasledujúcich Peugeotov. Tým je riadenie súhrnne označované ako Hypersquare. Ide o kombinácia techniky steer-by-wire, teda riadenia „po drôte“ bez priamej mechanickej väzby a „hranatého“, presnejšie obdĺžnikového volantu, ktorý je sčasti vidieť aj na prvom zverejnenom obrázku.

Generálny riaditeľ Peugeotu Alain Favey naznačil, že ide o ďalší krok vo vývoji kabíny i-Cockpit a uvedená technika má zlepšiť agilitu a „poskytnúť budúcim modelom jedinečný pocit z jazdy,“ tvrdí šéf značky.

Súčasťou palubnej dosky konceptu Polygon a zrejme i sériovej 208 sa stane 21-palcový displej spájajúci prístrojový panel s dotykovou obrazovkou, ako je tomu aj v súčasných modeloch 3008 či 5008.

Opel predbežne v prípade svojej Corsy naznačoval, že by mohla byť čisto elektrická, ale samotná platforma STLA Small je opäť takzvane „multi-energetická“, takže okrem elektromotorov má miesto aj na spaľovacie jednotky. S ohľadom na nepredvídateľnosť trhu s batériovými modelmi sú to nepochybne rozumné zadné vrátka. A naznačuje je to aj Alain Favey, ktorý hovorí, že je na zákazníkovi, aby si vybral typ pohonu.

zdroj: Peugeot