V prvom rade si musíme uvedomiť, že na Slovensku bolo zaplavených len minimum áut. Keďže Bratislava odolala, mohlo sa stať, že pár vozidiel skončilo pod vodou v Devíne, prípadne okolo Komárna. Zvyšok Slovenska o záplavách iba počul, ale žiadne naživo nevidel.

 

Hlavným strašiakom tlačových správ sú autá z dovozu. Najmä z Nemecka a Rakúska, kde Dunaj na niektorých miestach spôsobil značné školy. Áno, na týchto miestach mohlo zaplatiť stovky, možno až tisíce áut. Naša krajina však nie je jediný trh, kde sa darí jazdeným autám. Lacné jazdenky z Nemecka sú veľkým lákadlom pre priekupníkov z Balkánu, Bulharska, Rumunska alebo Poľska. Ku nám sa dostane len zlomok vozidiel, ktoré končia práve v týchto oveľa väčších krajinách.

 

Skúsený podvodník, ktorý sa chce zbaviť auta si dá tu námahu, aby bolo auto čisté a voňavé. V interiéri nebude blato, ryby ani smrad. Chvíľu bude dokonca celé auto fungovať. Kupovať jazdené auto bez návštevy servisu je príliš veľký risk aj bez záplav.

Autá krátko po povodni vyzerajú približne takto.

Ak však predsa len kupujete auto z dovozu pamätajte na to, že ak je niečo príliš lacné, bude to mať nejaký dôvod. Rovnako ak predajca tvrdí, že auto má super výkonný a úsporný turbodieselový motor s malým počtom najazdených a pochádza od nemeckého dôchodcu, ktorý na ňom jazdil len raz týždenne do obchodu v druhej dedine, nemusí to byť pravda. Bežný človek vo väčšine prípadov nie je odborníkom na jazdenky. V podstate ním ani nemusí byť.

 

Pokiaľ v kufri vami vyhliadnutého auta nepláva kapor a o vozidlo máte vážny záujem, obetujte pár € a pred kúpou navštívte kvalitný servis. Odborníci vám auto prezrú odhalia nedostatky ako vymlátené čapy riadenia, zničené tlmiče a podobne, plus zhodnotia či auto mohlo byť zaplavené. Ak chcete mať absolútnu istotu, kúpte si nové auto priamo u predajcu.

 

Prečítajte si aj: TEST Peugeot 307 CC