Viac ako mesačná pauza v skladaní Fiestičky bola zapríčinená zháňaním nových motorových dielov. Problémom v dnešnej dobe je, že motor s objemom 1,1 nie je na trhu atraktívny a tak sa diely ako piestne krúžky alebo ojničné ložiská len ťažko nájdu niekde na sklade.


Za ten čas ale prešla mk1 dokončovacími prácami. Nové čelné sklo, nové stierače, alebo osadenie palubovky bolo nič v porovnaní s rekonštrukciou celej elektroinštalácie. Káble a kábliky rokmi pribúdali v jednotlivých opravách a nakoniec ich bolo v tomto aute raz toľko ako pri výrobe. Ani čert by sa v tom nevyznal. Všetko prebytočné muselo preč a na tretí pokus sa podarilo spojazdniť aj diaľkové svetlá.

Neodmysliteľnou a snáď najdôležitejšou časťou tohto motora je karburátor. Ten prešiel kompletným čistením špeciálnou technológiou a vymenené boli všetky opotrebované časti. Fiesta prešla aj skúškou vodotesnosti s výslednou známkou 2 mínus. Tesnenia dverí bude treba doladiť a všetko bude tak ako má byť...

Príprava na osadenie motora vrcholí, všetky držiaky prešli opieskovaním a pozinkovaním, repas štartéra a alternátora je samozrejmosťou. Nové tesnenia a vodná pumpa sú pripravené na montáž. Už sa nevieme dočkať dňa D, keď prvý krát po dlhej dobre Fiestička naštartuje a snáď sa aj pohne :)

viac info www.fordclub.sk

Predošlé články o Retro Tour Ford Fiesta mk1:

http://www.topspeed.sk/retro-tour-2011-fiesta-mk1-cierna-jej-slusi.html

http://www.topspeed.sk/retro-tour-ford-fiesta-mk1-ma-jasne-crty.html

http://www.topspeed.sk/hviezda-retro-tour-2011-ford-fiesta-mk1-v-ii-faze-priprav.html

http://www.topspeed.sk/35rocna-fiesta-sa-chysta-prejst-3535-km.html