Talianske korene vidieť najmä na dizajne zadnej časti.

Pôvodné informácie naznačovali, že dvestovka sa dočká aj európskej homologizácie a na starom kontinente sa bude predávať pod značkou Lancia. Sergio Marchionne však počas odhalenia novinky na detroitskom autosalóne prehlásil, že tento Chrysler sa ku nám nedostane v žiadnej podobe. Podľa jeho slov, pre sedan týchto rozmerov v Európe nie je vhodný trh. Chrysler 200 by sme rozmerovo mohli prirovnať napríklad k Škode Superb. Naozaj tu pre neho nie je miesto?

Chrysler 200 vznikol na platforme CUSW, ktorá pochádza z dielne Fiatu. Na rovnakom základe sa ako prvá predstavila Alfa Romeo Giulietta. Flexibilita platformy umožňuje pod kapotu amerického sedanu uložiť aj šesťvalec a výrobca túto šancu samozrejme využil.

Chrysler 200 sa napriek svojim talianskym koreňom do Európy nedostane. Je to škoda, pretože tento typ by sa u nás podľa môjho názoru ujal.

O pohon sa bude starať 3,6 litrový šesťvalec Pentastar s výkonom 217 kW (295 k) a maximálnym krútiacim momentom 354 Nm. V ponuke bude aj štvorvalec s objemom 2,4 litra s výkonom 135 kW (184 k) a 234 Nm, ktorý bude využívať elektronické ovládanie sacích ventilov multiair.

Výkon bude prenášať výhradne automatická prevodovka s 9 stupňami. Dvestovka ako prvý typ značky ponúkne aj možnosť radenia pádlami pod volantom. Automat bude kW posielať na predné kolesá. V ponuke bude aj verzia, ktorá v prípade potreby pošle výkon na všetky kolesá prostredníctvom medzinápravovej spojky.

Na palube amerického sedanu nebude chýbať multimediálny systém a kopec asistenčných systémov vrátane napríklad adaptívneho tempomatu. Chrysler cenu svojej novinky vrátane dane stanovil minimálne na 21 700 dolárov (15 343 eur). Dobrá cena, čo poviete?

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  Chrysler postaví motor Hellcat, chce držať krok s konkurenciou