Všetky technické podrobnosti vrátane kompletnej sady oficiálnych fotografií odhalí automobilka Škoda 11. novembra 2019. Už teraz však pustili do sveta prvé zaujímavé informácie, z ktorých si môžete o novinke urobiť prvú predstavu.

Takmer rovnako veľká a predsa iná

Z hľadiska vonkajších rozmerov bude nová Octavia veľmi podobná tej doterajšej. Celková dĺžka verzie Combi narástla o 22 mm (na 4689 mm, liftback má dokonca 4708 mm), šírka sa zväčšila o 15 mm (na 1829 mm) a rázvor verzie s viacprvkovým zadným zavesením (nad 110 kW/150 k) má hodnotu 2686 mm.

Podstatnejšia ako celkové rozmery je však vylepšená aerodynamika auta. Verzia Combi sa môže pochváliť koeficientom aerodynamického odporu 0,26 a liftback dokonca len 0,24. V kombinácii s malou čelnou plochou a zníženými jazdnými odpormi tak má novinka podstatne lepšie predpoklady na ekonomickú jazdu, než predchodca. Tento fakt ešte podporí svetlá výška znížená o 15 mm. Na želanie však fabrika dodá aj Octaviu s podvozkom naopak zvýšeným o rovnakých 15 mm (v porovnaní so štandardným podvozkom). Zaujímavosťou je aj fakt, že ak zvolíte verziu s adaptívnymi tlmičmi, dostanete Octaviu so svetlou výškou zníženou o 10 mm. Tu si síce môžete plynulo voliť tuhosť tlmičov, v skutočnosti však ide o prepínanie medzi pätnástimi vopred navolenými stupňami útlmu. Ako potvrdila automobilka, plynulé nastavovanie tlmičov má väčší rozsah než štandardné režimy (tlmiče vedia byť mäkšie ako Comfort aj tvrdšie ako Sport). 

Škoda Octavia IV ponúkne štyri druhy podvozku - normálny, športový (- 15 mm), zodvihnutý o 15 mm (paket pre zlé cesty) a adaptívny (nižší o 10 mm).

S elektrickým posilňovačom bŕzd

Doba hybridná si žiada nové konštrukčné riešenia, a tak sa pod kapotou Octavie IV objavuje namiesto klasického podtlakového, elektrický posilňovač bŕzd. Ten je, okrem iného, potrebný aj pre nové asistenčné systémy (z rovnakého dôvodu sa pred časom odporúčali hydraulické posilňovače riadenia).

Novinkou sú aj full LED Matrix svetlomety s aktívny vykrývaním protiidúcich áut.  

Na plyn aj elektriku

Čo sa týka naftových motorov, na rozdiel od nového Superba dostane Octavia vo všetkých výkonových verziách celohliníkový motor 2.0 TDI Evo (výkonnejší naftový Superb má zatiaľ staršiu verziu liatinového motora 2.0 TDI). S naftovým dvojlitrom tak ponúkne 85 kW (115 k), 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k). Benzínovú ponuku zastúpia motory 1.0 TSI (81 kW/110 k), 1.5 TSI (110 kW/150 k) a 2.0 TSI (140 kW/190 k). Neskôr príde aj Octavia RS 2.0 TSI (180 kW/245 k). Verzie s dvojspojkovou prevodovkou prídu o klasický volič prevodových stupňov a nahradí ho malý elektronický joystick (rovnaký ako v Golfe VIII).

Zväčšia sa aj objemy kufrov, liftback ponúkne 600 l (+ 10 l), Combi až 640 l (+ 30 l).

Chýbať nebude ani verzia na CNG (liftback aj Combi). Dostane označenie Octavia 1.5 TSI G-Tec, odvezie si so sebou 17,7 kg CNG, ale len 9 l benzínu (menšia benzínová nádrž je dôsledok legislatívneho obmedzenia) a ponúkne výkon 96 kW (130 k). Ponuku alternatívnych verzií doplní aj plug-in hybridná Octavia iV s motorom 1.4 TSI a elektromotorom. Rovnako ako Golf eHybrid príde aj Octavia iV s dvomi celkovými výkonmi 150 kW (204 k) a 180 kW (245 k).

S asistentom vyhýbania

Samozrejmosťou je celá armáda aktuálnej koncernovej elektroniky na palube. V interiéri čakajte digitálny prístrojový štít, 10-palcový stredový displej, head-up displej, takmer výlučne dotykové ovládanie, vyhrievané aj ventilované sedadlá, trojzónovú klimatizáciu, ale aj novinky v podobe asistenta vyhýbania (v prípade nebezpečenstva zrážky sám točí volantom a stabilizuje auto), monitorovania činnosti vodiča (kontroluje, či je vodič aktívny a nemá zdravotné problémy súvisiace napr. so stratou vedomia), či systému varovania pri vystupovaní (aby ste neotvorili dvere do cesty v momente, keď okolo prechádza auto alebo cyklista).

Za pozornosť stoja nové Simply Clever riešenia. Okrem nového paketu na spanie je to napríklad aj fakt, že okrem obligátneho dáždnika môže nová Octavia vo dverách už voziť aj metličku. Na želanie ponúkne jeden USB-C port aj na strope pri vnútornom spätnom zrkadle.