Kým Európa zmietaná útokmi samozvaných ekologických skupín bojuje o udržanie aspoň niektorých spaľovacích motorov v ponukách jednotlivých automobiliek, pár stoviek kilometrov na východ je situácia úplne iná. Na automobilovom trhu Ruska, Číny a vybraných ázijských krajín platia výrazne iné pravidlá. Nielen pre emisie, ale aj techniku a bezpečnostnú výbavu. Práve pre tento špecifický svet (mimochodom, podstatne väčší, než Európa) pripravuje aj automobilka Škoda vlastnú modelovú ponuku. V nej má svoje stále miesto aj model, ktorý už Európu v mene ekológie a pokroku opustil. Je ním Škoda Rapid.

Na fotografiách je Rapid primárne určený pre čínsky trh, nová predná časť by sa však mala objaviť aj na verziách určených pre ostatné ázijské krajiny.

Rapid žije a má sa dobre

Technika Škody Rapid rozhodne nepatrí do šrotu a je stále veľa zákazníkov, ktorí ocenia jej jednoduchosť a potrebnú odolnosť. Automobilka Škoda mu preto dopriala trochu pozornosti a opticky ho pozmenila v duchu najnovších európskych modelov. Vynovený Rapid teraz vzdialene pripomína modely Scala a Kamiq, z pohľadu techniky však stále ide o to isté auto, ktoré sa z európskeho trhu vytratilo v momente príchodu modernejšej, väčšej a drahšej Scaly. Ešte zaujímavejší je pohon „ázijských“ Rapidov. Márne by ste tu hľadali zložitý trojvalec 1,0 TSI so sústavou katalyzátorov a časticovým filtrom, Rusi aj Číňania dávajú stále prednosť skôr klasickému atmosférickému motoru MPi. V prípade modelu Rapid je to upravený motor 1,5 MPi  (EA211) s výkonom 81 kW (110 k), ktorý automobilka kombinuje s päťstupňovou manuálnou alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Vzadu sa namiesto loga objavuje už aj na Rapide len nápis "ŠKODA".

Zaujímavá je aj ponuka karosárskej verzie Rapid sedan. Ten je v porovnaní s hatchbackom o 200 mm dlhší (4312 vs. 4512 mm) a rázvor náprav má hodnotu 2602 mm. Takto vynovený Rapid sa na európskych trhoch samozrejme neukáže. Hoci by tu aj mal svojich priaznivcov a pri dobrej cene by o jeho predaje asi núdza nebola, súčasná legislatíva ho už k európskej motoristickej verejnosti nepustí.

V Číne je k dispozícii aj klasický trojpriestorový sedan (o 200 mm dlhší ako hatchback).