Prvé preteky
Skupina A – STC (Small Touring Car)
Najrýchlejším v prvej kvalifikácii malých áut, kde sú stroje s objemom do 1600 cm3 a do 2000 cm3, bol Csaba Gáspár na Alfe Romeo s najlepším časom 2:17,798. Miesto v prvom rade si vybojoval aj Pavol Silárd na Škode Octavia. Preteky ovládol Csaba Gáspár a nikomu nedal najmenšiu šancu čo i len pomyslieť na prvé miesto. Po pretekoch však uznal, že jeho technika je oveľa lepšia a prenechal svoju pozíciu ostaným pretekárom. V Okruhovom Pohári v triede do 2000 cm3 tak vyhral Jiří Končený na Renaulte Clio, druhý skončil Michal Malíček na Renaulte Clio a tretí Ján Poláček na Honde S2000. Medzi nelicencovanými jazdcami v triede do 1600 cm3 vyhral Marek Jančo na Forde Fiesta, druhý skončil Zdeněk Ošťádal na Citroëne C2 VTS a tretí Martin Kovalčík na Honde CRX.

Na Slovakia Ringu mal premiéru MX-5 Cup

Skupina B – BTC (Big Touring Car)
Prvé miesto na štarte veľkých áut, kde sú triedy do 3000 cm3, do 3500cm3 a nad 3500 cm3,  si vybojoval Jiří Procházka na BMW M3 GTR s časom 2:09,169. S druhým miestom na štartovom rošte sa tak musel uspokojiť Rudolf Machánek na Mercedese SLS AMG GT3. V hodnotení Slovenského Okruhového Pohára v triede nad 3500 cm3 vyhral Rudolf Machánek na Mercedes SLS AMG GT3, v triede do 3000 cm3 sa na pódium postavili pretekári v zložení, prvý Peter Žáček na BMW M3, druhý Dušan Vicen na BMW E36 GT a tretí Marián Polónyi na BMW 130i. Medzi jazdcami bez licencie sa stal víťazom v triede nad 3500 cm3 Stanislav Šedivec na Chevrolet Corvette ZR1. V triede do 3500 cm3 si prvé miesto vybojoval Jiří Procházka na BMW M3 GTR, druhý skončil Tomáš Pospíšil na BMW Z4 GTR a tretí Radek Hort na BMW M3. Triedu do 3000 cm3 vyhral Petr Kochta na BMW 130i, druhé miesto vybojoval André Mašek na BMW 130i a tretí prišiel Christoph Schmalzl na Mercedese 190.

Skupina C – OFC (Open and Formula Cars) 
Medzi otvorenými autami a formulami bol v prvej kvalifikácii najrýchlejší s časom 2:27,603 Radim Havlík na KTM X-Bow a druhé miesto na štarte si vybojoval Peter Schober na Formule Renault 2,0.  Preteky a aj triedu otvorených áut v Okruhovom Pohári vyhral Radim Havlík na KTM X-Bow, druhý v tejto triede skončil Ondřej Kočka na Caterhame. Prvé miesto medzi formulami získal Peter Schober na Formule Renault 2,0, druhý skončil Miroslav Nižnanský na Formule Opel Lotus a treticu na stupni víťazov doplnil Jozef Chobot na Formule König 1,4.

Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
Novinkou sezóny 2015 je skupina Cup, do ktorej patria Mazdy MX-5 Cup generácie NA a Fordy Fiesta R1 Cup. Prvé miesto na štarte medzi cupovými autami získal s časom 2:51,178 Luděk Dolejš, vedľa neho sa postavil Karel Šindelář, obaja na Fordoch Fiesta R1 Cup. O prvé miesto v pretekoch bojovali Luděk Dolejš a Karel Šindelář. Nič si nedarovali a z tvrdého súboja nakoniec vyšiel víťazne Luděk Dolejš, ktorý vyhral preteky i triedu Fiesta Cup. Druhý medzi Fiestami skončil Roman Velíšek a tretí Bohuš Šesták. Prvé miesto v MX-5 Cupe získal Tibor Gloznek, po druhé si prišiel Lukáš Vician a tretí skončil Drahomír Osvald.

Peter Schober štartoval s novou Formulou Renault 2,0

Druhé preteky
Skupina A – STC (Small Touring Car)
Poradie na štarte druhých pretekov určila druhá kvalifikácia. V nej bol opäť najrýchlejší Csaba Gáspár na Alfe Romeo, ktorý zajazdil čas 2:16,832. Druhé miesto na štarte malo patriť Alexandrovi Šuhajdovi na Renaulte Clio. Csaba Gáspár ale pre technické problémy do pretekov nenastúpil. Preteky a aj prvé miesto v hodnotení Okruhového Pohára v triede do 2000 cm3 vybojoval Jiří Konečný na Renaulte Clio, druhé miesto obsadil Alexander Šuhajda na Renaulte Clio a tretie miesto získal Stefan Schafhauser na Lotuse Exige. V triede do 1600 cm3 si po prvé miesto prišiel Marek Jančo na Forde Fiesta a druhý skončil Zdeněk Ošťádal na Citroëne C2 VTS.

Skupina B – BTC (Big Touring Car)
V druhej kvalifikácii veľkých áut bol najrýchlejší Jiří Procházka na BMW M3 GTR s časom 2:10,481. Druhé miesto na štarte tak zostalo Rudolfovi Machánkovi na Mercedese SLS AMG GT3. Prvé miesto v hodnotení Slovenského Okruhového Pohára v triede nad 3500 cm3 získal Rudolf Machánek na Mercedese SLS AMG GT3. V triede do 3000 cm3 vyhral Peter Žáček na BMW M3, po druhé miesto si prišiel Dušan Vicen na BMW E36 GT a po tretie Marián Polónyi na BMW 130i. Do Okruhového Pohára si body za prvé miesto v triede nad 3500 cm3 pripísal Stanislav Šedivec na Chevrolet Corvette ZR1. Triedu do 3500 cm3 vyhral Jiří Procházka na BMW M3 GTR pred druhým Tomášom Pospíšilom na BMW Z4 GTR a tretím Karlom Kováčom na BMW Z3M Coupe. Najrýchlejším v triede do 3000 cm3 medzi nelicencovanými pretekármi bol Christoph Schmalzl na Mercedese 190, druhé miesto vybojovala Brigitte Schmalzl tiež na Mercedese 190 a tretí skončil Mário Komačka na BMW M3 Compact.

Skupina C – OFC (Open and Formula Cars) 
Prvé miesto na štarte druhých pretekov v skupine OFC získal s časom 2:21,463 Peter Schober na Formule Renault 2,0. Veľmi tesne ušla pole position Radimovi Havlíkovi na KTM X-Bow, ktorý stratil na najlepší čas Petra Schobera len 0,066 s! Radim s Petrom sa naháňali počas celých pretekov. Nakoniec vyhral Radim Havlík na KTM X-Bow a pripísal si body na prvé miesto v Okruhovom Pohári v triede otvorených áut. Druhý v tejto triede skončil Ondřej Kočka na Caterhame. Peter Schober na Formule Renault 2,0 síce skončil druhý v pretekoch, no vyhral triedu formúl pred druhým Miroslavom Nižnanským na Formule Opel Lotus a tretím Jozefom Chobotom na Formule König 1,4.

Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
S časom 2:51,095 vyhral druhú kvalifikáciu skupiny CUP Luděk Dolejš a vedľa neho sa na štarte postavil Roman Velíšek, obidvaja na Fordoch Fiesta R1 Cup. Druhé preteky i triedu Fiesta Cup vyhral Luděk Dolejš, druhý v tejto triede skončil Roman Velíšek a tretie miesto si vybojoval Karel Šindelář. Triedu MX-5 Cup vyhral Tibor Gloznek, po druhé miesto si prišiel Lukáš Vician a treticu doplnil Drahomír Osvald.

Maroš si preteky vychutnal

Media Cup
Mazdy MX-5 Cup si v rámci Media Cupu vyskúšali aj novinári Majo Bóna (Brejk), Maroš Čabák (TopSpeed.sk), Luboš Mistrík (eTrend.sk) a Ján Žgravčák (STV). Čakal ich voľný tréning, kvalifikácia a preteky s letmým štartom. Kým vo tréningu sa novinári zoznamovali s technikou, v kvalifikácii už išli naplno. Najrýchlejší bol Majo Bóna s časom 2:52,509 a druhé miesto na štarte získal Ján Žgravčák. V pretekoch Majo Bóna všetkým ušiel, no o druhé miesto bojovali Ján Žgravčák s Marošom Čabákom. Cieľom na druhom mieste nakoniec prešiel Ján Žgravčák a Maroš Čabák získal tretie miesto. Na štvrtom mieste skončil Luboš Mistrík.

Kompletné výsledky a galériu z úvodného podujatia Slovenského Okruhového Pohára nájdete na stránke www.okruhy.sk. Veríme, že sa preteky páčili jazdcom i divákom a prídu v ešte hojnejšom počte na druhé podujatie 16. apríla 2015 na maďarskom Pannoniaringu, ktorý je od Bratislavy vzdialený len 120 km.

Zdroj: tlačová správa