Peugeot zatiaľ nepotvrdil oficiálny názov športového modelu 508. Necháme sa prekvapiť, aký marketingový ťah zvolia. 

Peugeot sa po rokoch odhodlal vrátiť do teritória nemeckých značiek. Stavajú konkurenta pre športovejšie modely ako Audi S4 či Mercedes C43 AMG. Jeho prototyp bol na autosalóne v Ženeve ako 508 Sport Engineered Concept. Podľa AutomobileMagazine môžeme reálny príchod očakávať budúci rok.

Poďme rovno k technike. Pod kapotou konceptu bol trošku priškrtený 1,6/litrový benzínový motor známy z modelu Peugeot 308 GTi s výkonom zníženým zo 198 kW (270 k) na 147 kW (200 k). K tomu by mal prednú nápravu poháňať aj elektromotor s výkonom 80 kW (109 k). Aby to nebolo náhodou málo, zadné kolesá bude hnať ďalší elektromotor s výkonom 147 kW (200 k). Pri koncepte sa teda skloňoval maximálny výkon 500 k (krátkodobo). V prípade civilnej sériovej verzie je výkon ohlásený len na 265 kW (360 k) Čo je však pre veľa potenciálnych záujemcov potešujúce, auto bude štvorkolka. Prevodovka bude 8-stupňový automat. 

Dynamické údaje sú veľmi slušné. Akcelerácia z 0 na 100 km/h cca 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h. S plne nabitými batériami by malo byť auto schopné prejsť 50 km. „Je to paradox, ale doba v ktorej tlačia na nízke emisie nám umožňuje vyvíjať športový model 508, ktorý by sme si inak nevedeli predstaviť,“ povedal šéf Peugeot Sport Bruno Famin. 

Čo sa ešte zmení? Ťažko povedať. Veľa prvkov bude vychádzať z aktuálnych 508-čiek. Predpokladám však, že zmenami prejdú určite brzdy a podvozok. Divízia Peugeot Sport sa predsa nenechá zahanbiť.  

Navyše, pre priaznivcov ladných kombíkov máme dobrú správu. Ak všetko pôjde ako má, chystajú aj model s priestrannejšou karosériou – SW, čiže sa možno dočkáme prvého skutočne rýchleho kombíka z dielne Peugeotu. 

Zdroj a foto: automobile-magazin.fr