Testovaná verzia 60 TFSI e je plug-in hybrid, a tak spája 3,0-litrový motor V6 s elektromotorom. Systémový výkon dosahuje 335 kW (456 k) a celkový maximálny krútiaci moment má hodnotu 700 Nm. Napriek tomu, že auto váži až 2,6 tony, z 0 na 100 km/h dokáže vystreliť len za 5,7 sekundy. Hnacia sila sa zároveň prenáša cez 8-stupňový automat tiptronic na všetky štyri kolesá. Plug-in hybridná Q7 teda disponuje pohonom 4x4 quattro so samosvorným diferenciálom. Auto sa tiež pýši a profituje z veľmi komfortného vzduchového podvozku s 5-prvkovým zavesením ako vpredu, tak aj vzadu. Kolega Vašo, ktorý danú Q7 testoval, si ho veľmi pochvaľoval, o čom si môžete prečítať aj v našom klasickom teste. Okrem toho plug-in hybridná Q7 využíva veľmi rýchlu a výkonnú elektroniku, ktorá vie pohotovo zareagovať na zmenu jazdnej situácie, ako aj rýchlo meniť charakteristiku adaptívneho pruženia. Auto skrátka malo všetky predpoklady na úspešné zvládnutie nášho 4x4 testu.

6/6 hviezdičiek

Audi Q7 60 TFSI e 4x4 test naozaj zvládlo na plný počet hviezdičiek s veľmi dobrým celkovým reakčným časom 8,14 sekundy. Elektronika auta reagovala skutočne veľmi pohotovo a z každej situácie dostala Q7 v priemere do 1,36 s. Audi Q7 plug-in hybrid si tak z nášho 4x4 testu odnáša skvelý výsledok, ktorý bol doplnený aj skvelým reakčným časom, vďaka čomu sa radí na popredné priečky nášho rebríčku 4x4 testov.