Test: Chevrolet Cruze LT 2.0 VCDi

Auto ako Chevrolet Cruze nie je typický materiál ktorý sa objavuje na Topspeed.sk. Nás však zaujal natoľko, že sme sa rozhodli dať mu šancu v našom teste. Veď napokon, jeho evolúcia sa zúčastňuje aj šampionátu WTCC ktorého sme fanúšikmi. Takže základná otázka znie: ako je na tom v súčasnosti Chevrolet (bývalé Daewoo) a ich nový model Cruze? Nastala zmena k lepšiemu či horšiemu? A dokáže vôbec presvedčiť slovenského záujemcu o kúpu nového auta? Verte či neverte, má na to všetky predpoklady! My sme pre vás preto otestovali Cruze LT 2.0 VCDi, teda najvyššiu ponúkanú výbavu spriahnutú s dvojlitrovým dieslom a manuálnou prevodovkou.

Hneď na úvod je treba povedať, komu je toto auto určené. Nie, v civile má na svetelné roky ďaleko od auta, aké jazdí v šampionáte WTCC. Nie je to auto, ktorá vás ovalí svojím výkonom, imidžom či technickými finesami. Je to auto pre ľudí, čo hľadajú najlepší pomer medzi cenou a hodnotou ktorú za svoje peniaze dostanú. A to Cruze s prehľadom spĺňa, najmä ak si pozriete koľko stojí základná verzia a koľko tá s najvyššou výbavou. Navyše, to, že je (relatívne) lacný, ešte neznamená, že dostanete auto poskladané zo skladových zásob automobilky. Cruze totiž stojí na najmodernejšej podvozkovej platforme od General Motors - Delta 2. Teda na rovnakej, akú má nový Opel Astra. Pripočítajte svieži design, modernú pohonnú jednotku a máte zamiešané na úspech. Podľa vyjadrenia samotného Chevroletu, pri modeli Cruze zapracovali hlavne na bezpečnosti: aktívnej aj pasívnej. Naviac poteší, že systém elektronickej kontroly stability je už aj v najzákladnejšej výbave. Tak ako 6 airbagov.

Kto je teda konkurentom Cruza v očiach kupujúceho? (čísla, rozdelenie do tried či možnosti príplatkovej výbavy nechám bokom, potencionálny kupujúci tohto auta uvažuje najmä podľa peňaženky). Je to teda najmä Octavia, Hyundai i30, Kia Cee'd či v extrémnych prípadoch aj Renault Thalia.

Interiér Chevroletu Cruze je zmesou koncernových a vlastných originálnych dielov.

Interiér Chevroletu Cruze je zmesou koncernových a vlastných originálnych dielov.

Interiér je oproti predošlej generácií Chevroletov výrazný skok vpred (kto sa niekedy viezol v Lacetti či v Nubire tak mi isto dá za pravdu). Či už designovo, ergonomicky alebo použitými materialmi. To ale neznamená, že aj tu nemožno mať výhrady: jednak použitá šedá farba je strašná (na niektoré trhy sa však dodáva veľmi príjemná čierna) a jednak kvalita spracovania a materiálov má stále čo dohánať (na plastoch sa po krátkej dobe začali objavovať škrabance). Hlavne v porovnaní s Octáviou je rozdiel markantný. Mimo to je ale interiér príjemné miesto pre posádku. Hlavne keď ho v najvyššej výbave môžete ešte dovybaviť koženým paketom či pozdlžne aj výškovo nastavitelným volantom. Volant a celkové poňatie prístrojovej dosky je až veľmi podobné tomu, čo nájdete v Opel Insignia. A to je pre Cruze len a len dobre. Miesta je tu slušne aj pre dospelú posádku s batožinou, navyše interiér obsahuje plno praktických prepážok.

A malá pripomienka pre vývojárov na záver: nabudúce skúste umiestniť ovládanie klimatizácie trocha viac do stredu, mimo dosahu kolien. Takmer každý, kto toto auto šoféroval, si nechtiac tým kolenom brnkal do tohto ovládača a tým menil teplotu.

Chevrolet Cruze je viac než podarenou alternatívou k bestsellerom ako Škoda Octavia či Kia Cee'd

Ako už bolo spomenuté, auto je svojím zameraním určené pre pohodlnú a ekonomickú jazdu. Avšak aj napriek tomu dokáže jeho podvozok zniesť viac než dosť. Stabilita a príkladná neutralita až po samotné limity. Presne tak by sa dal charakterizovať podvozok Cruze Delta 2. Snáď jediná chybička na kráse: auto síce s pokojom žehlí nerovnosti na ceste, ak však trafíte väčšiu nerovnosť, ozve sa od podvozku silná rana. Neviem či je to nedostatočnou izoláciou alebo niečím iným, avšak toto je vlastnosť, ktorú si všimne aj nefundovaný pasažier.

To, že jazdí Chevrolet Cruze aj vo WTCC ešte neznamená, že má rovnaké ambície aj v reálnom živote. Tu je to skôr opačne: jedná sa o auto pre kľudných a pohodových vodičov, nie pre víkendových pretekárov.

To, že jazdí Chevrolet Cruze aj vo WTCC ešte neznamená, že má rovnaké ambície aj v reálnom živote. Tu je to skôr opačne: jedná sa o auto pre kľudných a pohodových vodičov, nie pre víkendových pretekárov.

Testovaný Cruze bol vybavený najsilnejším dieslom v ponuke: 2.0 VCDi. Výkon 110kw (150k) a krútiaci moment 320Nm dokážu s týmto autom slušne pocviciť. A to všetko pri spotrebe, ktorá sa blíži k udávaným hodnotám výrobcu. Toto všetko vás isto poteší, tak ako aj jeho chuť zrýchlovať, avšak sú tu dve veci ktoré vám môžu byť proti srsti: zvuk tohto agregátu a až krkolomný nábeh turba. To, čo sa ozýva spod prednej kapoty po rannom štarte môže byť pre niekoho šok, najmä ak s "naftožrútom" ešte nemá skúsenosti. Po zahriatí sa ale situácia o niečo zlepší.

Celkovo hodnotím Chevrolet Cruze ako veľmi podarené auto, najmä vo vzťahu pomeru ceny a hodnoty ktorú za to dostanete. A to aj napriek jeho niekoľkým nedostatkom. Design tohto auta je moderný, originálny a neošúchaný. Veľa krát sa vám napríklad stane, že na križovatke vás budú okukávať práve šoféri Octávií či Renaultov Thálií. Aj to o niečom svedčí! Ak ste doteraz o Chevrolete nerozmýšlali (či už pre jeho Daewácku minulosť alebo pre niečo iné), dajte Cruze šancu, verím, že stojí za to.

PLUSY:

* tvar/dizajn
* cena
* slušná spotreba
* príjemne naladený podvozok

MÍNUSY:

- kvalita spracovania interiéru
- odhlučnenie podvozku
- zvuk motora

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Chevrolet Cruze LT 2.0 VCDi rok výroby 2009
Motor: prepĺňaný vznetový radový 4-valec vpredu naprieč, objem 1991 cm3, vŕtanie x zdvih - 83 x 92 mm, max. výkon 110 kW (150 k) / 4 000 ot/min, max. krútiaci moment 320 Nm / 2000 ot/min
Pohon: 5-stupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies
Podvozok: nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu vlečné ramená s torznou priečkou, kotúčové brzdy
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 17", pneumatiky 225/50/17
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4597 x 1788 x 1477, objem kufra - 450 l, pohotovostná hmotnosť - 1 502 kg, kombinovaná spotreba - 5,6 l/100 km, tvorba emisií - 149 g/100 km
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 210 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,7 s
Cena: Základný model  od 12 750 €, Testovaná verzia - 18 700 €

KOMENTÁRE REDAKCIE:

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov