Takto "efektne" to vyriešilo Audi s typom S6. Jeden z dôvodov je historicky prvýkrát motor TDI pod prednou kapotou modelu Audi S.

Renault Megane RS Trophy

Nemusíme chodiť do 5-ciferných súm, aby sme našli auto so zaujímavým výfukom. Podobne ako Toyota Yaris GRMN, aj francúzsky hothatch má výfuk v strede. Na rozdiel od Yarisu k tomu však Megane pridáva aj široké blatníky a celkovo mu výfuk svedčí viac.

Lexus RCF

Lexus skutočne nemá rád klasické usporiadanie výfukov. Pri športovom konkurentovi BMW M4 zvolil netradičné šikmé usporiadanie. Dvojica výfukov na oboch stranách tak kopíruje tvar nárazníka a vyzerá to skvelo! Obzvlášť v najnovšej verzii Track Edition.

Dodge Viper ACR

Beštiálny motor V10 a ikonické výfuky na stranách. To bola kombinácia, ktorá preslávila americkú zmiju. Na horúce výfuky na stranách vás upozornila dokonca nálepka. Dnes si Viper už nekúpite. Poznáte iné auto, ktoré sa ešte predáva a má výfuky po stranách?

TVR Sagaris

TVR v posledných rokoch hlása návrat. Ešte pred pauzou svetu predstavili typ Sagaris. Ten sa vyznačoval hlavne netradičným dizajnom a dôraz kládol na čistú radosť z jazdy. Výfuky boli síce vyvedené vzadu, no pokračovali až k okraju nárazníka a smerovali do strany. Je to veľmi netradičné, podobne ako zvyšok auta. Vidieť nejaké na ceste je doslova sviatok. Vyrábali sa iba dva roky.

McLaren 600 LT

McLaren 600 LT vychádza z najmenšieho modelu 570s. No svojimi výkonmi na trati dokáže predčiť hocijakého konkurenta. Keď sa zotmie, okrem skvelého zvuku začnú z výfukov šľahať obrovské plamene. Výfuky umiestnené rovno nad motorom tak pôsobia ako plameňomety.

Ford GT

Po vzore svojho predchodcu je GT vytvorené na základe pretekárskeho auta. To je vidieť hlavne na dizajne, ktorý sa maximálne podriadil aerodynamike. To vyústilo do netradičného umiestnenia výfukov. Tie sú na úrovni zadných svetiel. Pripomína to síce trochu prasačí nos, no je to mimoriadne zaujímavé riešenie a bez neho by to jednoducho nebolo ono.

Pagani Zonda

Štvorica výfukov ktoré doslova pripomínajú guľomet. A po naštartovaní motora V12 od Mercedesu toto prirovnanie nie je ďaleko od pravdy. Veď vypočujte si to sami!

Lexus LFA

Ak v budúcnosti vznikne ďalšie TOP 10 o najlepšie znejúcich autách, toto je jednoznačný favorit. Rev desaťvalca vyvíjanom v spolupráci s Yamahou vychádza z trojice výfukov umiestnených do tvaru trojuholníka.

Ferrari F40

Mnohými ospevované ako najlepšie Ferrari všetkých čias. Sen väčšiny autíčkarov. Keď odišiel Enzo Ferrari, akoby posledným darom bola práve F40. Priznajte sa, všimli ste si popri tých krásnych krivkách karosérie aj netradičný tvar výfukov? A nie je to žiadna dizajnovka. Oválne po stranách slúžia ako výfukové potrubie, tá malá stredná patrí ventilom turba.

Apollo Intensa Emozione

Pravdepodobne najšialenejší hypercar, aký aktuálne existuje. A hádam najvážnejší konkurent LFA v bitke o najlepší zvuk. Tvar výfukov pripomína akúsi morskú príšeru a vychádza z nich rev motoru V12. Len pre zaujímavosť. Ich cena je približne 60-tisíc eur! To sa však pri celkovej sume 2,3 milióna pomerne ľahko stratí.

Ktorý výfuk sa ti páči najviac? Daj vedieť v ankete. Alebo máte svojho favorita, ktorý sa v rebríčku nenachádza? Napíš do diskusie

Foto: Ford, Lexus, McLaren, Miro Glasa, tokkoro.com, Dodge, 1class.sk, Apollo, motorauthority.com, reddit.com

KTORÉ AUTO MÁ NAJKRAJŠIE VÝFUKY?
  • Renault Megane RS Trophy ( 3% )

     

  • Lexus RCF Track Edition ( 4% )

     

  • Dodge Viper ACR ( 1% )

     

  • McLaren 600LT ( 60% )

     

  • TVR Sagaris ( 1% )

     

  • Ford GT ( 2% )

     

  • Pagani Zonda ( 6% )

     

  • Lexus LFA ( 5% )

     

  • Ferrari F40 ( 3% )

     

  • Apollo Intensa Emozione ( 14% )

     

Odpovedalo 146 ľudí