S pohonnými jednotkami u novej Vitary to bolo doteraz jednoduché. K dispozícii boli len dve: benzínový a naftový štvorvalec s rovnakým objemom 1.6 a prekvapivo aj rovnakým max. výkonom 88 kW (120 koní). Naftový má vďaka prepĺňaniu, samozrejme, väčší krútiaci moment 320 Nm kontra 156 Nm v benzínovej verzii. Ani jeden z nich nie je žiadnym trhačom asfaltu. A Vitara si naozaj zaslúži aj viac dynamiky. Suzuki preto prichádza s preplňovanou benzínovou 1,4.

Pod kapotou najvýkonnejšej Vitary je benzínový motor 1.4 Boosterjet. Je preplňovaný a zároveň má priame vstrekovanie. Max. výkon je 103 kW (140 k) a krútiaci moment 220 Nm. Cieľom Vitary S je ponúknuť zákazníkom športovejšiu jazdu a lepšiu dynamiku. Zachovať sa pritom má nízka spotreba, konkrétne 4.7 l/100km. V tomto prípade by sme údaju o spotrebe aj mohli skúsiť veriť, nové Suzuki Vitara v teste ako jedno z mála áut ukázalo, že sa aj na reálnych cestách dá dostiahnuť prakticky identická spotreba, akú hlása výrobca. Motor 1,4 Boosterjet môže spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Novinka bude k dispozícii iba vo výbave Vitara S. Tá sa od klasickej odlišuje najmä päťdielnou maskou chladiča, čiernymi diskami, striebornými spätnými zrkadlami alebo červeným orámovaním LED stretávacích svetiel. Aj  v interiéri nájdeme červené doplnky a novinkou je systém Apple CarPlay, vďaka ktorému je možné prepojiť iPhone so 7-palcovým displejom.