Vozidlá s polo-autonómnym režimom ponúka už niekoľko výrobcov. Tesla je z nich asi najodvážnejšia. Systém nazvaný Autopilot je v podstate kombináciou radarového tempomatu a systému udržiavania jazdných pruhov. Tesla na rozdiel od iných výrobcov nevyžaduje držanie volantu. A to dáva mnohým majiteľom až prehnanú dôveru v systém Autopilota. Väčšinou funguje bezchybne. Tesla ho odporúča používať iba na diaľniciach, ale aj tu môže zlyhať.

„Áno, mohol som reagovať skôr, ale keď auto spomalí správne 1000x predtým, tak mu začnete dôverovať. Moja chyba.“

Nehoda sa stala v Európe jednému z majiteľov Modelu S. Na ceste do práce mal aktivovaný Autopilot a všetko išlo fajn, až kým v ceste nestála odstavená dodávka. Namiesto toho, aby začal systém brzdiť, ešte pridával. Kým však vodič stihol zareagovať, už bolo neskoro a s autom nabúral. „Áno, mohol som reagovať skôr, ale keď auto spomalí správne 1000x predtým, tak mu začnete dôverovať. Moja chyba,“ hovorí Chris Thomann, majiteľ Tesly. Našťastie, škoda na autách nebola veľká. My ostatní sa môžeme zo situácie poučiť a týmto polo-autonómnym systém nedôverovať. Tesla jednoducho vzbudzuje až príliš veľa dôvery a to nemusí byť dobré. K plne autonómnym autám nás totiž čaká ešte nejaký vývoj.

 

 

A aký je dôvod zlyhania systému Tesly? V manuáli vozidla sa podľa stránky Electrek môžete dočítať: „Radarový tempomat nedokáže odhaliť všetky objekty a nemusí brzdiť/spomaľovať pri stojacích vozidlách. Špeciálne v situáciách nad 80 km/h, keď vozidlo, ktoré nasledujete, zmení pruh a statický objekt sa objaví priamo pred vami ako napríklad auto, bicykel alebo chodec.“ Toto teda veľa dôvery v systém nevzbudzuje, čo poviete?


Zdroj: electrek