Základná schéma okruhu Nurburgring Grand Prix s menami zákrutu a pasáži

Minulý rok hostil Veľkú Cenu F1 Hockenheim. To znamená, že tenro rok sa má presunúť do Nürburgringu. Po finančnej neistote na strane Nürburgringu sa však zástupcovia Hockenheimu radi ponúkli, že usporiadajú preteky F1 Nemecka aj tento rok.


To, samozrejme, vyvolalo vlnu nepokoja u AVD (Automobilclub von Deutschland), ktorý čiastočne okruh Nürburgring vlastní. AVD trval na tom, že preteky nie je možné presunúť  opäť na okruh v Hockenheime. Toto vyhlásenie prinieslo riziko úplného zrušenia VC Nemecka. Našťastie Eccklestoneho náklonnosť k oblasti legendárneho okruhu priniesla na svet dohodu. „Vážim si Nürburgring a jeho históriu. Vo svetle tejto tradície som podporil výber Nürburgringu ako dejiska Veľkej ceny Nemecka v šampionáte F1.“


Podľa zákulisných informácií je Bernieho radosť a ústretovosť podmastená finančnou odmenou. Bernie je v prvom rade tvrdý a nekompromisný obchodník, až potom fanúšik a nadšenec, ak je teda medzičasom ešte vôbec. Preteky F1 sa v tejto sezóne síce vrátia na Nurburgring, no slávna Nordschleife sa to nebude. Tá už kritériám bezpečnosti dávno nevyhovuje...

Situovanie severnej slučky Nordschleife a Sudschleife, dvoch samostatných okruhov Nurburgringu

Prírodný okruh dlhý takmer 23 km bol v roku 1976, po havárii Nikiho Laudu vyradený z podujatí F1. Nahradil ho novovybudovaný okruh nazývaný tiež „nový Nürburgring“. Pôvodný okruh postavili už v roku 1927. Skladal sa z dvoch hlavných častí – Nordschleife (severná trať) s dĺžkou približne 23 km a asi 180 zákrutami rôzneho charakteru. Pre svoju náročnosť dostal okruh prezývku „Zelené peklo“. Južná časť trate – Südschleife bola dlhá len 7,7 km a používaná pre podujatia miestneho významu. Oba okruhy používali spoločnú časť trate pre štart a cieľ s boxami. Celková dĺžka trate s oboma časťami okruhu merala 28 265 metrov a Nemci ju nazývali „Gesamtstrecke“.


Do r1931 využívali kompletnú dĺžku okruhu, následne už len „Zelené peklo“.
Po II. svetovej vojne narastali rýchlosti vozdiel na trati, ktorá musela byť z bezpečnostných dôvodov viac krát upravovaná. V roku 1967 pridaná šikana pred cieľovou rovinkou vyvolala bojkot pretekárov. Tak sa v r1970 Grand Prix presunula na Hockenheim. Po dodatočných úpravách sa o rok neskôr Veľká cena na okruh vrátila. Nehoda Nikiho Laudu v roku 1976 len potvrdila mimoriadnu náročnosť a nízku bezpečnosť okruhu Nürburgring Nordschleife pre podujatia F1.


Novovybudovaný okruh dokončili v roku 1984 nemá s pôvodným „zeleným peklom“ nič spoločné. Vybudovali ho v časti bývalého Südschleife. Po prvých dvoch podujatiach (1984 a 1985) z kalendára F1 vypadol až do roku 1995.