Ak sa len trochu zaujímate o dianie okolo automobilky Porsche, tak určite viete, že v Zuffenhausene prechádzajú z atmosférických motorov na prepĺňanie. Zmena sa dotkla takmer celej modelovej rady 911 a všetkých modelov Boxster a Cayman, ktoré po novom nesú pred názvami číslice 718. 911tka dostala 3,0 litrový šesťvalcový turbo boxer, ktorý priniesol vyšší výkon a najmä „prepotrebné“ papierové zníženie emisií. Bratranci 718 Boxster a 718 Cayman však stratili šesťvalce úplne. Pred zadnou nápravou po novom ležia prepĺňané štvorvalce s protibežnými piestami. Opäť majú vyšší výkon a nižšie emisie oproti motorom, ktoré nahrádzajú.

 

 

Automobiloví puritáni pravdepodobne skupujú posledné výbehové 911tky, Caymany a Boxstery s atmosférickými motormi. Teraz nechcem teoretizovať nad tým, či Porsche potrebuje modely s nízkou papierovou spotrebou. Poďme si radšej vypočuť, ako nové turbomotory znejú. Prvý zvukový zážitok s faceliftovanou 911tkou som mal už minulý rok a vôbec to nebolo zlé. No pri priamom porovnaní si rozdiel určite všimnete. Nízke tóny znejú celkom fajn, no vo vyšších otáčkach tomu niečo chýba. Za zvuk turbomotorov sa podľa mňa nemusí Porsche hanbiť, no predchodcovia zneli rozhodne lepšie. A aký je váš názor?

 

ZNEJÚ NOVÉ TURBOMOTORY PORSCHE LEPŠIE NEŽ PREDCHODCOVIA?

  • Áno ( 10% )

     

  • Nie ( 73% )

     

  • Nepočujem rozdiel ( 6% )

     

  • Je mi to jedno ( 10% )

     

Odpovedalo 172 ľudí