Ministerstvo dopravy predstavilo štúdiu pripravovaného tzv. nultého obchvatu hlavného mesta SR. Popri tom nám dovolilo nazrieť aj na možnosti budúceho financovania. Súčasný prvý muž rezortu, Ján Počiatek, vyhlásil, že stavať chce začať už na prelome rokov 2015 a 2016. Má to však jeden háčik. Štát nemá, a v najbližších rokoch ani nebude mať dostatok peňazí na výstavbu. Rovnaká situácia je aj v spojitosti s fondmi Európskej únie.

Bratislavský obchvat bude pozostávať z úsekov D4 a R7.

Časti diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 teda bude musieť zatiahnuť projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP), ktorý v očiach verejnosti vo väčšine prípadov nemá dobrú povesť. Napriek tomu ho ministerstvo predstavilo ako jednu zo schodných ciest. Nič zatiaľ však nie je isté. Na budúci týždeň sa má schválením projektu zaoberať vláda. V prípade jeho schválenia môže odštartovať výberové konanie na koncesionára.

Začiatok výstavby ministerstvo plánuje spustiť už na prelome rokov 2015/2016. Diaľnica by mala byť hotová o 4 roky neskôr a teda koncom roka 2019, prípadne začiatkom roka 2020. Myslíte si, že je tento termín reálny?

Nová cesta pomôže odľahčiť premávku najmä vo vnútri mesta.

Štúdia, ktorú dostane na prerokovanie vláda, predstavuje, podľa slov ministra, najkonzervatívnejší variant. Vďaka tomu by mala umožniť reálne zhodnotenie situácie a vhodnosti PPP projektu. Ak vláda daný projekt neschváli, stavať sa začne bližšie nešpecifikovaným štandardným spôsobom.

 

V prípade schválenia a ukončenia súťaže štát plánuje svoj projekt ešte revidovať a zhodnotiť, či je stále najvýhodnejším. Ak sa tak stane, výstavba údajne odštartuje už koncom tohto roka. Celý projekt bude hotový o 4 roky neskôr. Obchvat budú tvoriť úseky D4 Jarovce- Ivanka Sever, Ivanka Sever- Rača a R7 Prievoz- Ketelec, Ketelec- Dunajská Lužná a Dunajská Lužná- Holice.

 

Zdroj: obchvatbratislavy.sk

Prečítajte si aj: Žilinský obchvat bude hotový za 1095 dní. Zaplatíme 255 miliónov eur