Historicky prvé SUV talianskej značky sme už na fotkách videli. Maserati nemohlo nechať nič na náhodu. Levante je veľmi dôležitým typom a má sa stať najpredávanejším kúskom značky. Dúfajme, že sa tak stane, pretože predaje Maserati nie sú práve najlepšie. Pozrime sa na novinku, ktorú oficiálne odhalili na autosalóne v Ženeve. Levante má priniesť do segmentu luxusných SUV niečo nové a svieže, tvrdia. Mimochodom, meno Levante vybrali podľa silného vetra, ktorý fúka v Taliansku. Má však Maserati na to, aby „odfúklo“ Porsche Cayenne?

Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/

Levante je podľa slov automobilky typické Maserati s dušou a charakterom.

Levante má zatiaľ v ponuke tri motorizácie. Všetky sú 3,0 V6, ktoré spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a výkon prenášajú na všetky kolesá. Najslabší Levante Diesel má 275 koní a krútiaci moment 600 Nm dostupný od 2000 do 2600 otáčok. Stovku zvládne za 6,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 230 km/h a priemerná spotreba by mala byť 7,2 l/100 km. Slabší benzín s výkonom 350 koní a krútiacim momentom 500 Nm zrýchli na stovku za 6 sekúnd, maximálna rýchlosť je obmedzená na 251 km/h a výrobca si želá priemernú spotrebu 10,7 l/100 km. Silnejšie Levante S ponúkne 430 koní a 580 Nm, vďaka čomu dosiahne stovku o 0,8 sekundy rýchlejšie. Maximálna rýchlosť sa zastavila na 264 km/h a spotreba narástla o 0,2 l/100 km.

Štandardom bude adaptívny vzduchový podvozok, ktorý sa dá nastaviť v piatich úrovniach a jedna špeciálna je určená k parkovaniu. K dispozícii sú tri jazdné režimy. V režime Sport sa zníži svetlá výška o 20 mm. Naopak, režim Off-road znamená zvýšenie svetlej výšky o 40 až 55 mm. Levante má ideálne rozloženie hmotnosti 50:50, najnižšie ťažisko v triede a taktiež rekordný koeficient odporu vzduchu CX 0,31. Hmotnosť benzínových verzií by mala byť okolo 2100 kg, naftová „pribrala“ 100 kg.

zdroj: autoblog