Maserati malo, tak ako celý koncern FCA, veľmi sebavedomé plány. Do roku 2018 chceli predávať 75 00 áut ročne. V roku 2013 sa predaje začali zvyšovať a predali okolo 15 000 automobilov, minulý rok to bolo už približne 36 500. Vyzeralo to ozaj sľubne. Zdalo by sa, že spomínaný plán by sa mal ľahko splniť. Bohužiaľ, tento rok je to už inak. Čísla idú opäť dole. Najväčší problém je prepad na čínskom trhu. Dúfame, že očakávané SUV to pomôže zmeniť. Na teraz je tu však prvé nemilé opatrenie...

Z dôvodu klesajúceho záujmu sa v Taliansku rozhodli, že prvý novembrový týždeň pozastavia výrobu a približne dvetisíc pracovníkov dostane nútenú dovolenku. Podobná situácia nastala aj v septembri, kedy bola vyhlásená týždenná prestávka. V druhom štvrťroku tohto roka klesli registrácie o 13% a prevádzkový zisk až o 30%, na 43 miliónov eur. Napriek tomu sa automobilka budúcnosti nebojí a chystanú týždennú prestávku plánuje využiť k zmenám na výrobných linkách, ktoré súvisia s príchodom nového a prvého SUV Levante. 

Sériovú verziu by sme pritom mali vidieť už na marcovom autosalóne v Ženeve. Maserati do novinky vkladá veľké nádeje. Predaje by mali byť oveľa väčšie, ako v prípade typov Ghibli a Quattroporte. Ak sa pozriem na súčasné trendy, nemôžem nesúhlasiť. Po predstavení SUV máme očakávať ešte športiak Alfieri vo verziách kupé a kabriolet a neskôr nové GranTurismo,. To iba vo verzii kupé. Dúfame, že sa automobilke podarí čísla zlepšiť, pretože ich nové modely vyzerajú neskutočne dobre!

zdroj: carcoops