BMW vo vyššej strednej triede ponúkalo okrem bežnej 5-ky sedan a kombi ešte verziu GT, teda Gran Turismo. Tá síce predajné rekordy netrhala, ale BMW ju plánuje vyrábať aj naďalej. V novej generácii však už nebude mať číslovku 5, ale 6. BMW 6 Gran Turismo s proporciami kupé získal nové očíslovanie, dizajn však zachováva podobné línie. Prvýkrát v histórii bude rad 6 dostupný aj so štvorvalcovým motorom.

BMW prezentuje novinku ako kombináciu sedanu s kupé. Rozmery vozidla voči predchodcovi narástli len v dĺžke, avšak výrazne. Na dĺžku meria už takmer 5,1 metra (5 091 mm), šírka 1 902 mm zostala zachovaná a výška klesla na 1 538 mm. Rázvor 3 070 mm je zárukou veľkého priestoru obzvlášť pre pasažierov vzadu. K typickému znaku kupé patria bezrámové sklá dverí, čo novinka plne rešpektuje a zachováva ich.

Základný model dostane 4-valec. Pre "rad 6" to bude prvýkrát.

Predná časť je prakticky identická s novou generáciou 5-ky. V sérii dodávané LED predné svetlá prezradia príslušnosť k najnovším modelom bavorského výrobcu vozidiel. Príplatkové adaptívne LED majú podľa BMW osvetliť vozovku až na 500 metrov.

Batožinový priestor má voči predchodcovi nižšiu nakladaciu hranu.

Zboku je viditeľný len 1 prelis karosérie. Spodná linka kopíruje najnovšie BMW s tvarom písmena L. Predné stĺpiky majú ostrejší sklon a za B-stĺpikom už línia strechy klesá v štýle kupé. Zadné LED svetlá majú typický tvar písmena L a 3D povrchovú úpravu. Súčiniteľ odporu vzduchu cx má u novinky hodnotu 0,25, čomu dopomáha aj zadný spojler. Ten sa vysunie pri rýchlosti nad 120 km/h a zasunie pod rýchlosťou 80 km/h.

BMW bude stále ponúkať verzie výbavy Sport Line, Luxury Line a M Sport. V základnej výbave budú 17-palcové disky, ktoré budete môcť zameniť za maximálne 20-palcové. Pre verziu M Sport budú typicky odlišné nárazníky a iné špecifické prvky.

Vnútri neuvidíte nič nové, všetko už poznáte z novej 5-ky. Rozdielom je len základné čalúnenie v koži Dakota. Batožinový priestor má objem 610 l, čo je voči predchodcovi nárast o 110 l. Dvere batožinového priestoru majú elektrické otváranie štandardne. Príplatkovú výbavu kopíruje novinka z aktuálnej generácie 5-ky.

Základom benzínový štvorvalec turbo

Základnou motorizáciou bude po prvýkrát v 6-ke len štvorvalec turbo vo verzii 630i GT. Ten ponúkne zo zdvihového objemu 2,0 litra 190 kW (258 k) a 400 Nm. Automobil s ním zrýchli na 100 km/h za 6,3 sekundy.

Bezrámové sklá sú typickým znakom verzie Gran Turismo.

Radový benzínový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 litra má označenie 640i GT a je v ponuke aj s pohonom všetkých kolies xDrive. Ponúkne 250 kW (340 k) a 450 Nm. Model zrýchli na 100 km/h za 5,4 sekundy, respektíve s pohonom všetkých kolies za 5,3 sekundy.

Vznetový ekvivalent bude v ponuke zatiaľ len jeden, radový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 litra. Maximálny výkon je 195 kW (265 k) a krútiaci moment dosahuje hodnotu 620 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 6,1 sekundy, alebo s pohonom xDrive za 6,0 sekundy. Všetky verzie sú spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Voči bežnej 5-ke je dostupné vzduchové pruženie na oboch nápravách, ktoré zvýši komfort na cestách. Pohotovostná hmotnosť voči predchodcovi klesla o približne 150 kg. Všetky aktívne asistenčné systémy dostupné pre novú 5-ku budú dostupné aj v 6-ke GT. Novinka príde do predaja na jeseň so zatiaľ nešpecifikovanými cenami.