Po predstavení sedanu už nadšenci značky BMW netrpezlivo očakávali dizajn nového kombi radu 5. Ten sa v zadnej časti líši jemnými detailmi, ktoré však esteticky dotvárajú celok ako taký. Techniku preberá zo sedanu s niektorými odlišnosťami v oblasti batožinového priestoru a podvozka. Paleta motorov je na začiatku voči sedanu jemne obmedzená.

Obdobne, ako nový sedan radu 5, aj kombi verzia zaujme najnovšími asistenčnými systémami, konektivitou a novým ovládacím systémom. Podľa predstaviteľov značky vzniklo BMW 5 Touring špeciálne pre európsky trh, o čom svedčí vysoká popularita tohto modelu už viac ako 25 rokov.

Voči sedanu má Touring navyše v sériovej výbave vzduchové odpruženie na zadnej náprave s automatickým vyrovnávaním svetlej výšky.

Voči sedanu má Touring navyše v sériovej výbave vzduchové odpruženie na zadnej náprave s automatickým vyrovnávaním svetlej výšky. Tento prvok bol dostupný za príplatok alebo v sérii vo všetkých kombi verziách radu 5. Výnimku tvorila prvá generácia, ktorá využívala hydraulický systém.

BMW 5 Touring zaujme aj z prednej strany.

Ramená náprav a veko batožinového priestoru sú vyrobené z hliníka, čo tiež prispieva k medzigeneračnému znižovaniu pohotovostnej hmotnosti. V štandardnej výbave sú, obdobne ako pri sedane, LED svetlomety. Zadné okno lemuje strešný spojler so zabudovaným brzdovým svetlom a deflektormi po stranách.

Batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel ponúkne objem až 1 700 litrov.

Interiér sa prakticky v ničom nelíši od už predstaveného a predávaného sedanu. Zmeny sú v zadnej časti. Batožinový priestor má objem od 570 do 1 700 l pri sklopení zadných sedadiel. Povolené zaťaženie stúplo o 120 kg a podľa verzie dosahuje 720 až 730 kg. Medzi praktické detaily patrí samostatne otvárateľné sklo batožinových dverí, elektrické sklápanie operadiel alebo automatické otváranie batožinových dverí. Roletka v batožinovom priestore a aj deliaca sieť sú samostatné a dajú sa odložiť do výrezov pod podlahou batožinového priestoru.

Základným zážihovým motorom je verzia 530i s dvojlitrom a výkonom 185 kW (252 k). Zážihový šesťvalec je na začiatku kombinovateľný iba s pohonom xDrive a vo verzii 540i ponúkne 250 kW (340 k).

BMW 5 Touring má povolené zaťaženie až do 730 kg.

Základným vznetovým ekvivalentom je 520d so štvorvalcom a maximálnym výkonom 140 kW (190 k). Vznetový trojliter ponúkne 195 kW (265 k) a je dostupný s pohonom zadnej alebo oboch náprav. Všetky verzie majú v sériovej výbave 8-stupňové automatické prevodovky s výnimkou 520d, ktorá má v základe 6-stupňovú manuálnu prevodovku.

Obrazovka s 10,25-palcovou uhlopriečkou má dotykové ovládanie a využíva nové zobrazenie údajov. Head-Up displej ponúkne voči predchodcovi zväčšenú plochu o 70 %. Samozrejmosťou sú najnovšie asistenčné systémy, ktoré už poznáme z verzie sedan. Oficiálne predstavenie prebehne v marci na ženevskom autosalóne. Predaj má štartovať v júni a v priebehu roka pribudnú do ponuky ďalšie motorizácie s pohonom zadnej alebo oboch náprav.