Hoci sa elektromobily dostávajú do bežného života iba veľmi pomaly, je pravdepodobné, že príde čas, kedy nahradia autá so spaľovacími motormi. Stále sú však firmy a automobilky, ktoré sa spaľovacích motorov nechcú vzdať. Aj preto posúvajú ich hranice novými technológiami. Príkladom je motor Infinity s variabilným kompresným pomerom, chystaný motor HCCI od Mazdy (ale aj iných výrobcov), ale aj technológia FreeValve, na ktorú stavil Christian Von Koenigsegg (ako prvá ju od neho kúpila automobilka Qoros).

Výsledkom projektu, ktorého lídrom je McLaren, má byť nová technológia spaľovania a motor s vyšším litrovým výkonom, no zároveň nižšou spotrebou a tým pádom aj nízkymi emisiami CO2.

Spaľovací motor má svoje nesporné výhody. K výrobcom, ktorí mu ešte chcú dať šancu, sa nedávno pripojili aj McLaren a BMW. Tieto dve automobilky si pripomenú spoluprácu na jednom z najlepších športových áut všetkých čias McLarene F1. Teraz sa obe známe mená automobilového sveta zapojili do projektu, ktorého výsledkom má byť nová technológia spaľovania a motor s vyšším litrovým výkonom, no zároveň nižšou spotrebou a tým pádom aj nízkymi emisiami CO2.

 

Výskumný projekt podporuje a čiastočne financuje britská vláda. Okrem McLarenu a BMW sa na ňom podieľajú firmy ako Ricardo, Grainger & Worrall a Lentus Composites. Okrem nich bude na projekte spolupracovať aj univerzita v Bath. Najvýznamnejšiu úlohu však zohrá McLaren, ktorý je poverený aj vedením celého projektu. Generálny riaditeľ McLarenu, Mike Flewitt, spoluprácu komentoval takto: "Je to veľmi vzrušujúci projekt, ktorý posilní všetkých partnerov. McLaren má výbornú reputáciu v tejto oblasti, pretože stavia jedny z najlepších motorov na svete. Príkladom je motor M838T a jeho víťazstvá v ankete medzinárodný motor roka. Budeme, samozrejme, nezávisle od projektu pokračovať vo vývoji našich motorov. Výsledky projektu nám pomôžu urýchliť vývoj motorov ďalšej generácie."

Zdroj: McLaren

V ROKU 1998 IŠIEL MCLAREN F1 RÝCHLEJŠIE AKO 390 KM/H!

V ROKU 1998 IŠIEL MCLAREN F1 RÝCHLEJŠIE ...

Boli časy, keď na svet prichádzali legendy. Autá, ktoré máme do dnes v pamäti ako výnimočné, autá, ktoré dokázali ...

29. 01.
INFINITI MÁ MOTOR S PREMENLIVÝM KOMPRESNÝM POMEROM PRIPRAVENÝ DO VÝROBY

INFINITI MÁ MOTOR S PREMENLIVÝM ...

Dôraz na spotrebu a tým pádom aj znižovanie emisií CO2 je čoraz väčší. Výsledkom je znižovanie objemu motorov, ...

16. 08. 2016
BUDÚCNOSŤ JE TU! KOENIGSEGG A QOROS PREDSTAVILI MOTOR BEZ VAČIEK

BUDÚCNOSŤ JE TU! KOENIGSEGG A QOROS ...

Čínska automobilka Qoros a spoločnosť FreeValve, sesterská firma Koenigseggu, pred pol rokom ohlásili spoluprácu. ...

23. 11. 2016
MAZDA PLÁNUJE BENZÍNOVÝ MOTOR BEZ SVIEČOK UŽ NA ROK 2018!

MAZDA PLÁNUJE BENZÍNOVÝ MOTOR BEZ ...

Spaľovacie motory musia v posledných desaťročiach čeliť veľkému tlaku na znižovanie emisií a spotreby. Na druhej ...

17. 01.