McLaren F1 stanovil v roku 1998 rýchlostný rekord 386,4 km/h, no s obmedzovačom posunutým na 8300 ot. dokázal uháňať až 391 km/h!

31. marca 1998 teda McLaren priviezol F1 na nemecký ovál Ehra-Lessien, za volant sa posadil Andy Wallace, ktorý vyhral 24-hodinovku v Le Mans, trikrát zvíťazil na 24-hodinovke v Daytone a dvakrát v 12-hodinovke v Sebringu. Wallace pretekal aj McLarenom F1 GTR s rokoch 1995 a 1996. S prototypom označeným ako XP5 stanovil rekord 386,4 km/h.

McLaren F1 s posunutým obmedzovačom dosiahol rýchlosť 391 km/h

Najrýchlejšie auto s atmosférickým motorom 

Lenže to nebolo maximum, ktorého bol McLaren F1 schopný. Wallace po jazde, kde sa blížil k hranici 390 km/h, požiadal inžinierov, aby posunuli obmedzovač. Andy popisoval, že auto je pokojné a nemá problém zvládať ani veľmi vysoké rýchlosti. V ďalšom pokuse už mal obmedzovač posunutý na 8300 ot., a tak mohol skúsiť, akú rýchlosť je schopný supercar vyvinúť.

McLaren F1 bol dlho najrýchlejším autom sveta

V poslednej jazde dostal Wallace z McLarenu F1 všetko, dosiahol maximálnu rýchlosť 391 km/h, keď pod plným plynom išiel niekoľko kilometrov a ukazovateľ rýchlosti zostával na číslach 390-391 km/h, vedel že rýchlejšie to už nepôjde. Po tom, ako začal spomaľovať, povedal: „Ale tak 391 je celkom rýchle, nie?“ Po chvíli dodal: „Stále hovorím, toto je najlepšie auto vôbec. A pravdepodobne zostane neprekonané.“

McLaren F1 sa priblížil veľmi blízko k 400 km/h a nepotreboval na to ani 1000 k, stačil mu 6,1 litrový atmosférický V12 s 636 k a 651 Nm. Rekord anglického supercaru prekonalo až v roku 2007 Bugatti Veyron, ktoré na rovnakej trati dosiahlo 408,47 km/h. McLaren F1 je však stále najrýchlejším autom s atmosférickým motorom.