BMW X3 je na trhu už od roku 2003. III. generácia prichádza po takmer 14-tich rokoch. Typ X3 bol prvý zástupca nového segmentu. Konkurentov z Ingolstadtu, Štutgartu a Göteburgu predbehla X3 o 5 rokov a získala množstvo zákazníkov. Čím nás bude presviedčať o kvalitách nová generácia?

BMW X3 položilo základy pre stredne veľké SUV modely. Konkurencia Audi Q5, Mercedes-Benz GLK (dnes GLC) a Volvo XC60 prišli o takmer 5 rokov neskôr. Za ten čas si prvá generácia prémiového SAV odkrojila z predajného koláča prakticky všetko, čo ponúkol. Veď od začiatku výroby predali už viac ako 1,5 milióna modelov. Odvtedy ale prešlo takmer 14 rokov a všetky konkurenčné typy majú za sebou medzigeneračné obmeny. No BMW ako prvé v triede ponúka 3. generáciu.

Voči konkurencii však BMW X3 neponúkne vzduchové pruženie, musí si vystačiť so svetlou výškou 204 mm.

Tá má byť podľa BMW ľahšia v priemere o 55 kg. Za to vďačí novej konštrukcii, ktorej venovali inžinieri príkladnú starostlivosť. Súčiniteľ odporu vzduchu je na úrovni 0,29. V ponuke bude s líniami výbavy xLine, Luxury Line a M Sport. Novinkou bude aj vrcholná verzia M40i. Proti Mercedesu GLC 63 AMG to stačiť nebude. Či môžeme očakávať aj niečo v podobe X3M je otázne.

Interiér priblížili k väčším BMW radu 5 a 7.

Exteriér pripomína skôr evolúciu ako revolúciu, to už viac-menej poznáme zo všetkých nových BMW. Vpredu pribudnú väčšie „ľadvinky“, no svetlá nebudú s nimi spojené. Tie však dostanú plnohodnotné LED svetlá. Dizajnová zmena sa týka aj hmlových svetiel, ktorých tvar zmenili z okrúhleho na obdĺžnikový. V spodnej časti nárazníka pribudne radar pre poloautonómne asistenčné systémy.

Zadné LED svetlá zmenia dizajn po vzore malého X1. Všetky predstavené motorizácie budú mať koncovky výfuku po oboch stranách. Vo výbave budú 18- až 21-palcové disky kolies. Voči konkurencii však X3 neponúkne vzduchové pruženie, musíte si tak vystačiť so svetlou výškou 204 mm.

BMW X3 neponúkne voči konkurencii vzduchové pruženie, bude však klientele chýbať?

Do opcie pribudne 3-zónová klimatizácia a paket pre osviežovač vzduchu schovaný v priehradke pred spolujazdcom. Do dverovej priehradky podľa BMW zmestíte litrovú fľašku. Za príplatok bude plne grafický 12,3-palcový displej pred vodičom, plne farebný head-up displej a 10,2-palcový displej na palubnej doske s možnosťou ovládania gestami. Po BMW 7 a 5 tak príde na trh tretie BMW s touto funkciou. Objem batožinového priestoru bude štandardných 550 l, po sklopení zadných sedadiel vzrastie na 1 600 litrov. Za príplatok budú dostupné služby ParkNow a On-Street Parking Information, ktoré vo vybraných mestách Nemecka, Rakúska a USA ponúknu vyhľadávanie voľných parkovacích boxov na uliciach a vo veľkých parkovacích domoch.

Na začiatok aj M40i

Ponuka motorov bude na začiatku pozostávať z 2 zážihových a 2 vznetových motorov. Vznetový štvorvalec ponúkne 140 kW (190 k) vo verzii xDrive20d. Väčší trojlitrový šesťvalec bude mať až 195 kW (265 k) a samozrejme pohon xDrive.

Zážihový základ s dvojlitrovým štvorvalcom ponúkne 135 kW (184 k) a bude v ponuke s pohonom xDrive a aj s pohonom len zadnej nápravy sDrive. Ten by ale nemal byť k dispozícii pre Európu a obe pohonné jednotky prídu na trh až budúci rok. Od decembra tohto roka tak bude základom benzínov výkonnejší variant dvojlitra s maximálnym výkonom 185 kW (252 k) a pohonom xDrive.

Automatická klimatizácia ponúkne nastavenie teploty aj pre pasažierov vzadu.

Maximálnou možnou pohonnou jednotkou bude M40i s trojlitrovým prepĺňaným šesťvalcom. Táto verzia vydoluje 265 kW (360 k) a akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Všetky motory sú spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Uvidíme, aký vrchol ponuky príde neskôr v priebehu výroby.