Motointegrator.skMotointegrator.sk
Motointegrator.skMotointegrator.sk
Motointegrator.skMotointegrator.sk

14.12.2014

Test jazdenky Škoda Octavia II

Poznáte Škodu Octavia? Kto by ju v našej zemepisnej oblasti nepoznal? Každá generácia sa teší veľkému záujmu. Na svete je už nejaký čas Octavia III, čo mnohé firmy, ale aj jednotlivcov postupne privedie k výmene za novší kus. A to zas spôsobí, že trh jazdených áut bude mať štedrú ponuku. Bude Octavia II dobrá voľba? V spolupráci s autobazárom AAA AUTO a online obchodom s náhradnými dielmi motointegrator.sk sme hľadali odpoveď.

 

 

Po úspešnej prvej generácii prišla na rad dvojka, ktorú Škoda odhalila v roku 2004 v Ženeve. Stála pred ňou ťažká úloha. Musela nadviazať na obrovský úspech, ktorý zaznamenala jej predchodkyňa najmä v strednej Európe.

Vozidlo dosiahlo rozmery 4572 mm na dĺžku, 1769 mm na šírku a 1462 mm na výšku. Rázvor narástol na 2578 mm. Batožinový priestor pojme 560 litrov, po sklopení sedačiek až 1350 litrov. Dovolím si tvrdiť, že Octavia ťaží aj zo svojej praktickosti, ktorú prináša karoséria typu liftback. Automobil stojí na platforme PQ35, ktorá pochádza od koncernu VW a základ poskytuje aj pre Audi A3 II, VW Golf V, VW Jetta V a Seat Leon II.

 

Škoda pripravila verzie liftback a kombi. Model Scout mal oplastovanú karosériu a zvýšený podvozok. Pohon všetkých kolies mimo modelu Scout Škoda sprístupnila len vo verzii kombi s označením 4x4. Roztáčanie oboch náprav zabezpečoval Haldex 4. generácie.

 

Spolu s modelovým rokom 2009 prišiel aj facelift, ktorý zmenil najmä výraz novej Octavie. Výrobca vykonal pár zmien aj v interiéri a do ponuky pridal motory 1,4 TSI (90 kW) a 1,6 FSI (85 kW). Život tejto generácie skončil v roku 2013.

 

V rámci crash testov Octavia v roku 2004 nedosiahla ani raz plný počet hviezdičiek. Ochranu dospelej a taktiež aj detskej posádky zvládla na 4/5. Chodci si musia vystačiť s 2 hviezdičkovou ochranou zo 4.

Octavia druhej generácie nadviazala na úspech jednotky.

Dizajn

 

V porovnaní s prvou generáciou je dvojka na prvý pohľad robustnejšia. Pred faceliftom jej svetlá mohli budiť dojem, že Octavia je stále smutná a má zlú náladu. Po omladení chcel výrobca tento efekt napraviť a kvetnatým výrazom nových svetiel to podľa mňa už prehnal. Na druhej strane takto aspoň môžeme veľmi ľahko rozpoznať pred a po faceliftovú verziu.

 

Octavia sa nikdy nespájala so žiadnymi dizajnovými orgiami. Je teda úplne pochopiteľné a akceptovateľné, že jej vzhľad je strohý a nenápadný. Po cestách ich jazdí mnoho a teda neohúrite s ňou absolútne nikoho. Napriek tomu pôsobí solídnym dojmom.

 

Vnútro auta poskytuje taktiež klasiku. Základné plasty sú doslova hnusné. Vypracovanie je však na pomerne dobrej úrovni. Taktiež rozmiestnenie ovládacích prvkov je klasické, na miestach, kde by ste ich čakali. Vyššie výbavy ponúkajú aj luxusnejšie materiály, v prítomnosti ktorých sa človek cíti príjemnejšie. Sedačky sú príjemné a veľké. Cestovanie teda prevádza komfort.

Octavii sa nepodarilo získať plný počet hviezdičiek.

Vzhľad Octavie je síce uhladený, no nudný. V polovici svojho života dostala z hľadiska dizajnu výrazný facelift, ktorý kompletne zmenil jej výraz.

Povedzme si pravdu. Dizajn Octavie je celkom slušná nuda.

Jazda a jazdné vlastnosti

 

Nevýrazný vzhľad Octavia kompenzuje dospelými jazdnými vlastnosťami. Auto je pomerne vyvážené. Podvozok v zákrutách auto podrží. Svižnejšie prejazdy nesprevádzajú výrazné náklony a hompáľanie sa. Práve naopak. Na druhej strane však Octavia zvláda aj filtrovanie nerovností. Výrobca jednoducho našiel správne nastavenie podvozka, ktoré druhej generácii mimoriadne svedčí.

 

Predná náprava pozostáva zo zavesenia typu McPherson so spodnými trojuholníkovými priečnymi ramenami. Vzadu výrobca použil viacprvkovú nápravu. Jej súčasťou je pozdĺžne a tri priečne ramená.

 

Dobrú prácu odvádza aj elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý s narastajúcou rýchlosťou mení svoju tuhosť. Bezpečnej jazdiaceho vodiča Octavie určite potešia aj účinné a ľahko dávkovateľné brzdy. Môže sa zdať, že Octaviu len chválim, no v rámci podmienok, pre ktoré ju Škoda stvorila je naozaj na vysokej úrovni. Bežné verzie však veľa športového ducha a emócii neprinesú.

Octavia zvláda naše cesty dobre. Hanbu si nerobí ani na nekvalitných cestách, alebo na pokrútených okreskách.

Ponuka motorov a prevodoviek

 

Keďže Škoda je súčasťou koncernu VW, tak ponuka motorov Octavie je veľká. Najslabšiu voľbu tvorí 1,4 litrový štvorvalec MPI. 55 kW (75 k) a po facelifte 59 kW (80 k) je jednoducho málo. Veľa zábavy neposkytne ani väčší 1,6 litrový agregát s 75 kW (102 k). Objemovo najmenším je preplňovaná jednadvojka (77 kW- 105), ktorá do ponuky pribudla až v roku 2010.

 

Vo výkonovej postupnosti nasleduje priamovstreková jednašestka FSI (85 kW- 116 k), preplňovaný 1,4 l TSI (77 kW- 105 k), 2,0 FSI (110 kW- 150 k), 1,8 TFSI (118 kW- 160 k) a v prípade eresy aj 2,0 TFSI (147 kW- 200 k).

 

Technologia FSI (Fuel Stratified Injection) však v prípade Octavie 1,6 FSI nie je dotiahnutá úplne dokonca. Za normálnych okolnosti pracuje tento motor s vrstvenou zmesou. V tomto prípade však kvôli zníženiu nákladov pracuje len s homogénnou zmesou a teda túto technológiu v plnom rozsahu nevyužíva.

 

V autobazároch však nájdete v oveľa väčšom zastúpení naftové Octavie. Druhá generácie existovala v dobe, kedy VW a samotná Škoda menila technológiu čerpadlo-tryska (PD) za vstrekovanie common-rail. V ponuke teda nájdete aj legendárnu jednadeviatku TDI PD alebo menej spoľahlivý dvojliter. Všetky tieto agregáty výrobca postupne nahrádzal 2,0 TDI CR a neskôr aj 1,6 litrovým naftovým motorom s rovnakým označením. Výkony sa pohybujú od 77 kW (105 k) až po 125 kW (170 k).

 

Vo väčšine prípadov v ponuke nájdete 5 alebo 6 stupňové manuálne prevodovky, ktoré sa vyznačujú pomerne spoľahlivou prevádzkou a presnou zmenou prevodov. V lepšie vybavených kusoch vládne aj automatická prevodovka DSG. S benzínovými motormi (okrem najslabšieho) môže byť spriahnutý aj automat TipTronic so šiestimi prevodovými stupňami.

Jazdné vlastnosti sú dobré. Športové ambície si však nechajte pre iné auto.

Octavia môže mať pod kapotou pomerny vysoký počet motorov. Od "zdochlín" až po zaujímavé agregáty. ;)

Benzínové motory

Motor Výkon Krútiaci moment Roky výroby
1,2 TSI 77 kW (105 k) pri 5000 ot 175 Nm od 1500 do 3500 ot od 2010
1,4 MPI 55 kW (75 k) pri 5000 ot 126 Nm pri 3800 ot 2004-2006
1,4 MPI 59 kW (80 k) pri 5000 ot 132 Nm pri 3800 ot od 2006
1,4 TSI 90 kW (122 k) pri 5000 ot 200 Nm od 1500 do 4000 ot od 2008
1,6 MPI 75 kW (102 k) pri 5600 ot 148 Nm pri 3800 ot 2004- 2010
1,6 FSI 85 kW (116 k) pri 6000 ot 155 Nm pri 4000 ot 2004-2008
1,8 TSI 118 kW (160 k) od 5000 do 6200 ot 250 Nm od 1500 do 4200 ot od 2007
2,0 FSI 110 kW (150 k) pri 6000 ot 200 Nm pri 3500 ot 2004-2008
2,0 TFSI (RS) 147 kW (200 k) od 5100 do 6000 ot 280 Nm od 1800 do 5000 ot od 2005

 

Naftové motory

Motor Výkon Krútiaci moment Roky výroby
1,6 TDI CR 77 kW (105 k) pri 4400 ot 250 Nm od 1500 do 2500 ot od 2009
1,9 TDI PD 77 kW (105 k) pri 4000 ot 250 Nm pri 1900 ot 2004-2010
2,0 TDI CR 81 kW (110 k) pri 4200 ot 250 Nm od 1500 do 2500 ot od 2012
2,0 TDI PD 103 kW (140 k) pri 4000 ot 320 Nm od 1750 do 2500 ot od 2007
2,0 TDI PD 16V 103 kW (140 k) pri 4000 ot 320 Nm od 1750 do 2500 ot 2004-2010
2,0 TDI CR 103 kW (140 k) pri 4200 ot 320 Nm od 1750 do 2500 ot od 2010
2,0 TDI PD (RS) 125 kW (170 k) pri 4200 ot 350 Nm od 1800 do 2500 ot 2006-2008
2,0 TDI CR (RS) 125 kW (170 k) pri 4200 ot 350 Nm od 1750 do 2500 ot od 2008

 

V autobazároch dominujú naftové motory. Ponuka benzínových je však taktiež pomerne široká.

Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy

 

Octavia druhej generácie patrí k pomerne spoľahlivým autám, ktoré účet svojho majiteľa nenamáhajú príliš častými výdavkami. Všetko však závisí od servisu, ktorý auto dostávalo u predchádzajúceho majiteľa. Napriek tomu však Octaviu neobchádzajú niektoré typické neduhy.

 

Z menej dôležitých porúch sa môžu vyskytnúť problémy s klimatizáciou, zahmlievaním hmloviek alebo s rádiom Symphony. Bezporuchový nie je ani panel Climatronic alebo spínač brzdových svetiel. Zriedka vie potrápiť aj centrálne zamykanie, alarm a elektrické sťahovanie okien.

 

Podvozok odoláva nástrahám ciest a opotrebovaniu pomerne dobre. Ako prvé zvyknú umierať tiahla priečneho stabilizátora a zadné silentbloky uchytenia predných ramien. Tlmiče modelu Scout a verzie s pohonom všetkých kolies majú nižšiu životnosť.

 

Z hľadiska motorov je najmenej spoľahlivým 2,0 TDI PD 16V. V tomto prípade skutočne pozor na prasknutú hlavu valcov, nefunkčné mazanie, problémy s turbom alebo DPF filtrom. Tento motor vedia prepadnúť aj nefunkčné vstrekovače alebo vysoká spotreba oleja. Menší „PD motor“ je pomerne spoľahlivý.

 

Pohonné jednotky so vstrekovaním common-rail mávajú problémy s prasknutým EGR ventilom. S vyšším počtom najazdených kilometrov je v mnohých prípadoch nevyhnutná výmena váhy vzduchu. Verzie s common-railom sa však vyznačujú dlhšou výdržou dvojhmotného zotrvačníka.

 

Benzínové motory môžu vo všeobecnosti potrebovať výmenu lambda sondy. Nepreplňované verzie majiteľov veľmi nepotrápia. Občas je nutné vymeniť zapaľovacie cievky. Horšie je to už s 1,2 a 1,4 litrovými TSI a ich otrepaným problémom s celoživotnou rozvodovou reťazou, ktorej život je veľmi krátky. Poruchou môže trpieť aj presuvník časovania. 1,8 litrové TSI má problémy s visiacimi ventilmi, vysokou spotrebou oleja alebo prasknutou hlavou valcov.

Ponuka náhradných dielov Motointegrator.sk

Diel Premium Standard
Silentbloky (podvozok) 12,20 € 11,20 €
Čap riadenia 20,40 € 14 €
Tlmič predný 86,90 €/kus 43,40 €/kus
Tlmič zadný 78,50 €/kus 41,40 €/kus
Spínač brzdových svetiel 10,22 € 10,09 €
Rozvodová reťaz 1,4 TSI 102 € 78,60 €
Hlava valcov 2,0 TDI PD 16V 1066 €  
Lambda sonda (všetky benzínový motory) 97,70 €  
Vstrekovacia tryska 2,0 TDI RS 509,50 €  
Vstrekovacia tryska 2,0 TDI PD 1057 €  
Turbodúchadlo 2,0 TDI 1135,20 €  
Dvojhmotný zotrvačník 1,6 TDI a 2,0 TDI 540 € 376 €
Spínač plniaceho tlaku (všetky naftové motory) 45,20 €  
Najčastejšie poruchy
Nefunčkné rádio Symphony
Nefunčkný spínač brzdových svetiel
Svietiaca kontrolka aitbagu spolujazdca
Vôle v čapoch prednej nápravy
Porucha centrálneho zamykania, alarmu, elektrického sťahovania okien
Porucha ovládacieho panelu Climatronic
Opotrebované tiahla priečneho stabilizátora a zadné silentbloky
Tlmiče s kratšou životnosťou (Scout, 4x4)
Vyťahaná rozvodová reťaz (TSI)
Prasknutá hlava valcov (2,0 TDI PD 16V, 1,8 TSI)
Vyššia spotreba oleja (TDI, 1,8 TSI)
Problémy so zapaľovacími cievkami (benzínové motory)

 

Octavia má svoje známe nedostatky. Vo väčšine prípadov však ide o menej závažné problémy. Vrásky na čele však dokážu urobiť niektoré motory.

Modely, ktoré často jazdili v náročnejšom teréne môžu potrebovať výmenu tlmičov skôr.

Kúpiť, nekúpiť?

 

Jazdenú Škodu Octavia druhej generácie aktuálne nájdete už za približne 4000 €. V ponuke samozrejme prevládajú naftové agregáty, no výnimočnosťou nie je ani benzínový model. Ponuka je naozaj široká a zahŕňa všeličo. Tieto autá často pracovali ako firemné vozidlá a teda môžu sa nachádzať v rôznom stave. Taktiež ich neobchádza problém so stáčaním kilometrov.

 

Základná výbava s označením Classic obsahovala 4 airbagy, ASR, EBV, 4 kotúčové brzdy, elektrické sťahovanie predných okien, klimatizáciu alebo centrálne zamykanie. Ďalšie stupne výbavy sú Ambiente, Elegance, Laurin & Klement, 4x4, Scout, Greenline a RS.

 

Octavia teda v majiteľovi a vodičovi vo väčšine prípadov vášne nevzbudí, no je solídnym a spoľahlivým autom. Ak auto vyberáte rozumom, mali by ste skúsiť aj túto Octaviu.

TopSpeed verdikt pre jazdenú Škodu Octavia II:
ODPORÚČAME s malými výhradami!



SÚŤAŽ: Vyhraj balíček autokozmetiky od Auto Kelly za 30 €

Balíček autokozmetiky za 30€ Koľko predajní má AutoKelly na Slovensku? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

15.12.14 11:49 | Jofo
Fiha, tak tu mame aj videotesty jazdeniek? :) Asi by bolo zbytocne ocakavat podobnu akciu ako pri klasickych testoch, no aj tak super, ze netreba citat dlhe texty, staci pohodlne sledovat a pozorne pocuvat. jednoznacne palce hore!

odpovedať

15.12.14 15:20 | Seabow
Je tolko zaujmavych aut a Vy sem date dvojkovu Octu co ich jazdi mraky a este videotest...ochh!

odpovedať

15.12.14 16:19 | MaroS TopSpeed.sk

2680

87

Pozri históriu, aké jazdenky sme už skúšali. A mnohé zaujímavé ešte budeme. No presne o tie mraky trochu ide. Alebo máme robiť recenziu na Isuzu, ktoré má 5 Slovákov? :)

Vlastne mmt, robili sme jedno Isuzu, v SR ho mal až jeden človek! To dáva zmysel, však? :)
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

50 | 3

16.12.14 08:40 | johan
no mozno na zaklade vasej recenzie si ho dalsi kupili :) oktaviu recenzovat netreba. Ked uz tak ju recenzuje 90% inych magazinov.. co tak zrecenovat nejake lepsie-zaujimavejsie auto, hodne topspeed.sk? :)

odpovedať

26.12.14 07:59 | THOR BoMaWe

153

65

Presne, možno by si to niekto kupil. Ale Vy nepriamo podporujete VW koncern. Nechceme predsa mať každý ,,svoje,, auto ? Svoju hračku, niečo iné ako uniformitu embéčiek ? octavia je dobra, vo svojej triede,ale je tolko alternatív, ktoré sú v mnoho parametroch lepšie. Stačé sa poobzerať a otvoriť oči mimo koncernu, dá sa nájsť často dobré motorizácia aj u iných. Spm človek, ktorý má rád v autách istú emóciu /nemyslím tým Toyotu a VW group lebo du blejt velebnosti je tiež emócia/. V podstate embéčky majú výhodu velk=ho kufra. Je mi jasné, že v Porsche chladničku nepreveziem,ale potrebujem to ? Skuste sa zamerať na dnešný trend ,,youngtimerov,, - to teraz letí na západe, voziť sa napr v BMW 7 z roku 1990 alebo Porsche 944 do práce. To su te správne jazdenky, často investičné...Ale Octavia ? Otvorím konzervu-ak tam je test
Jazdím na: BMW M3 e46 Cabrio, Škoda 2,0TDI, Mercedes C 320 CDI AMG

odpovedať

1 | 9

26.12.14 08:27 | MaroS TopSpeed.sk

2680

87

Autá na ktoré nás nabádaš nemáme moc šance na test získať. Jazdenky nám nepožičiavaju ich majitelia, ale AAA Auto. Hľadať u nich 25 ročné autá nemá zmysel, lebo skoro žiadne nie sú... No keď si pozrieš históriu testov jazdeniek, určite sa nedá hovoriť len o testovaní masoviek...
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

7 | 0

26.12.14 12:58 | Laco 71
mno, spolupracovať s AAA-auto...
tak to si pohnojil....

odpovedať

26.12.14 13:36 | MaroS TopSpeed.sk

2680

87

Áno? Tak skôr než odpovieš, skús pozormýšľať a daj mi lepší tip na pestrosť vozového parku, kde si budeme môcť každý mesiac vziať 2-3 autá bez toho, aby sme sa o rok nemuseli opakovať (a podľa možností, aby to bolo v BA). Potom sa môžeme baviť ďalej.

Len pre info, AAA do obsahu testov absolútne nevstupuje, autá hodnotíme úprimne a nezávisle, rovnako ako testy noviniek.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

10 | 1

01.01.15 11:17 | THOR BoMaWe

153

65

Ak je treba poistene auta bez rizika pri testocha sortiment, je prirodzene a spoupráca s AAA auto má zmysel. L tým 20 ročným autám - chýpem, že je ťažké ich zohnať práve v AAA auto. Skôr to bol námet, nie kritika , som priaznivec youngtimerov a automobilov 80 - 90 rokov, na ktoré sme s otvorenou hubou pozerali a dnes sa daju s rozumom kupiť. Ale to je asi an iné stránky /youngtimer a veteran myslím/. Osobne by som sa ale určite viac tešil na cestu do práce na staršej prémiovke,ako na rucrovej Octavii.
Jazdím na: BMW M3 e46 Cabrio, Škoda 2,0TDI, Mercedes C 320 CDI AMG

odpovedať

1 | 0

15.12.14 20:00 | martin58
Velmi dobre spracovane video a aj test :) palec hore
Jazdím na: Škoda octavia

odpovedať

0 | 0

15.12.14 21:33 | Jozif

37

65

dobra recenzia, sicko podstatne povedane a hlavne vystizne!!
nechyti za srdce ani neocari ale odveze z bodu A do bodu B proste take nudne auto s velkym batohom :D
Jazdím na: Toyota Auris Hybrid, Honda Insight

odpovedať

3 | 0

15.12.14 23:02 | M1

159

80

HLAVA VALCOV V TABULKE NAHRADNYCH DIELOV?
To sa rovno povazuje za spotrebny material?



Jazdím na: Mazda CX5 2,0i Skyactiv AWD, Volkswagen Caddy 1,6 TDI, Škoda Roomster 1,6i

odpovedať

4 | 2

17.12.14 20:43 | M3AMG

14

82

neviem ci som to dobre precital cele ale zabudli ste na podstatnu poruchu naftovich motorou kod: BXE. Kde presnu pricinu zatial nikto neobjasnil ale praskaju tam ojnice vid (google obrazky: bxe problem)a hned uvidite o com hovorim ano vetsinou hovoria ze sa to tika iba 2007 az 2009 ale nasli sa aj pripady z 2006 a dokonca aj na inich motorov typu 1.9TDI 77kw.... Ze vraj tam bol zle dotiahnuty srob na ojnici a cim novsi rocnik tym horsie staci si pozret na forach diskusie aby ste vedeli akych kodou motora sa to tyka a na ktore auta si treba dat pozor. btw netyka sa to len skodovky ale komplet vw ale samozrejme o tom mlcia a nedavaju kulanciu ako pri roztrhanych retazach u motorov TSI proste LUDOVE VOZITKO VW
Jazdím na: BMW 325

odpovedať

6 | 4

28.12.14 15:12 | arest22

2

57

davam vám palec hore
konecne aj testy jazdeniek vo video podobe :-)
Jazdím na: Peugeot

odpovedať

3 | 2

29.12.14 00:13 | AutoKomplet.sk
octavia je smejd ako vsetky Das auta. A ti Nemci uz asi postupne prechadzaju na stare auta ktore boli kvalitne a Slovak nepochopi ze hodnotu ma aj auto z roku 1990...
Octavia II ma jediny akotak dobry motor - 1.6i
kto kupi iny, zaplace - skor ci neskor - su to take šmejdy, ze až. Ked uz dokazali dokakat LEGENDARNY motor 1.9 TDi a to motorom 77kW BXE ktorym su nalozene takmer vsetky Octavie 1.9TDi 77kW - tam uz UPLNE skoncila era priemerneho auta a nikdy by som NIKOMU NEDOPORUCIL to auto. Radsej japonske z roku 1998 ako toto...
jedine co sa musi uznat je nekorodujuca robustna karoseria, ktora je sice o 100kg tahsia ako na japonskom (zvysena spotreba, zhorsena dynamika atd.) ale je to jedine co stoji za zmienku plusov ak neratam ten az zbytocne velky kufor (na ukor vzadu sediacich-chcelo by to posuvnu lavicu snad-a zaroven inak poriesit priestor nad hlavou vo verzii liftback...
jedina zachrana dat do nej motor + hybridnu technologiu od Toyoty aj s elektronikou a interierom :-)
to by bolo auto snov - aspon tych slovenskych snov, akurat by ludia spekulovali co ten hybrid je a cenovka by bola vyssia...

odpovedať

29.12.14 23:19 | Pilotek
A prečo si myslíš, že na nejaké Tvoje odporúčania sú ľudia zvedaví?
:)

odpovedať

01.01.15 11:22 | THOR BoMaWe

153

65

Plne suhlas s Autokomplet... Octavia je spotrebak nastavený aby sa ku.vil...Nová doba - mám 10 akcii VW group, potrebujem aby mi vyniesli 1000 € mesačne JE MI JEDNO ako to VW dokáže. Ja vám to prezradím- na náhradných dieloch v servise, keď sa vám pokazí, resp ked nastavené kur..tko presne skončí svoju životnosť...Tak sa autá kedysi nestavali...Nebolo tam toľko zbytočnej elektroniky a problém bol len s koróziou /ak nie je pozinkovaná karoséria/. A ruku na srdce Maroš, Porsche 928, 944, Mercedes W126, neviem BMW 325iE30,alebo Ocravia ? Zámerne vyberám atmosferické motory, ak by sme reálne zrátali náklady/ak aj má atmodféra yvššiu spotrebu, čo je pri veôlych motoroch mimo mesta diskutabilne/, určite je vo veľkej väčšine spoĺahlivejšia a okrem výmeny sviečok sa nekazí ako TDI a v podstate sú ekonomickejšie... A jaudiť v peknom Porsche, BMW, Mercedese je iste krajší cieľ ako Octavia /Superb, Favia, Avensis a pod nepremiovky/
Jazdím na: BMW M3 e46 Cabrio, Škoda 2,0TDI, Mercedes C 320 CDI AMG

odpovedať

4 | 6

30.10.15 23:17 | karol
Zdravim mam skodu oct.1.6 tdi 77kw.Pred tyzdnom pocas jazdy mi odisiel 3vstrek .to ukazovalo pri prypojeny na pocitac,ten som dal vymenit a auto neskutocne klepe ako keby nespaloval naftu poriadne a ziadnu chybu na pocitaci nevypisuje pri rozbiehany to klepe aj pri podradovany a ked to zohreje na teplotu 90 strasne.teraz neviedia servisoch co tomu .alebo treba vymenit vsetky vstreky.viete niekto poradit.

odpovedať


Jaguar AWD XF leto 2016

Najnovšie komentáre