Predošlú dekádu sme končili trojicou luxusných modelov KAD, teda Kapitän, Admiral a Diplomat a k tomu nádherným športovým modelom GT. V tomto období bol stále v produkcii Kadett B, ktorého nahradila ďalšia generácia Kadett C v roku 1973.

Ten patril k zástupcom najmenších áut, ale aj napriek tomu ponúkal motory až do objemu 2,0 litra. Čerešničkou bola verzia GT/E, z ktorej vyrobili v rokoch 1975 až 1979 len pár tisíc kusov. S max. výkonom 85 kW (115 k) to bola riadna konkurencia pre vtedajšiu novinku VW Golf GTI.

Opel Ascona

V strednej triede mal Opel zastúpenie hneď 2 modelmi. V roku 1970 predstavil Asconu A s motormi od 1,2 až 1,9 a v roku 1975 Asconu B, ktorá mohla mať aj vznetový motor 2,0. Aj u nej bola ponuka motorov rozsiahla, od zdvihového objemu 1,2 až po 2,4 litra s 106 kW (144 k).

Na pomedzí tried bol Opel Rekord. Najprv od roku 1971 verzia D a potom E od 1977. Práve z Rekordu a väčšieho Commodore neskôr vznikla aj mladším motoristom známa Omega. Ale späť k Rekord-u. Déčková verzia ponúkala motory od 1,7 do 2,1 zdvihového objemu, novší Rekord E ponúkal napríklad už aj vznetový preplňovaný 2,3 TD s 63 kW (86 k). Ponuka vznetových verzií sa práve v 70-rokoch začala rozširovať naprieč celou paletou Opel.

Opel Commodore

Ďalším zástupcom vyššej strednej triedy bol spomínaný Commodore, od roku 1972 ako verzia B a od roku 1977 ako verzia C. Táto verzia bola v ponuke okrem bežného sedanu  aj ako kombi. Keďže sa už jedná o vyššiu strednú triedu, zodpovedala tomu aj ponuka motorov. Na pohon slúžili len radové 6-valcové motory, od 2,5 až po 4,1 litra. Tie najväčšie však neboli na európskych trhoch.

Trojica KAD končí

Trojica Kapitän, Admiral a Diplomat v roku 1969 dostala nástupcov s písmenkom B na konci. Opel Kapitän to vzdal po roku, Admiral a Diplomat vydržali až 9 rokov. Napríklad posledný spomínaný bol v ponuke aj s 5,4-litrovou V8. Stále sa bavíme o ľudovej značke Opel. Od roku 1971 mal napríklad sériovo halogénové svetlomety alebo anténu na rádio zabudovanú v čelnom skle. Bohužiaľ, v roku 1978 už Opel upustil od toľkých zástupcov v luxusnej triede a spojil ich do jedného. Vznikol známy Opel Senator A.

Už to však nebol taký luxus. Stál na pomedzí luxusnej a vyššej strednej triedy, nemal V8 motory, a do ponuky sa dostal aj štvorvalcový diesel 2,3 TD. Blížili sa 80-te roky a v nich aj postupné škrtanie typov ponuky.

Opel Manta a Monza

Ešte tu však máme športové modely. GT skončilo v 1973, čiastočným nástupcom bola Manta A od 1970 a Manta B od 1975. Auto bolo tak kultové, že v Nemecku malo vlastný film. Zaujímavosťou bolo, že v športovo ladenom aute bola aj skromná 1,2ka (Manta A) alebo 1,3ka (Manta B).

Zaujímavosťou bola aj od roku 1978 Monza, ako konkurencia pre luxusné kupé z Mníchova BMW 6 a Stuttgartu Mercedes W126. Ponuka motorov začínala na 2,0 a končila až na 3,0, zaujímavosťou bola aj verzia GSE. Všimli ste si, koľko rôznych modelov mal Opel v ponuke v 70-tych rokoch? V ďalšej dekáde to bude o niečo menej, avšak stále sa budeme baviť o rôznych veľmi zaujímavých automobiloch.